Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pełna nowości Astra V już w salonach

Bartosz Gubernat
Nowy Opel Astra V.
Nowy Opel Astra V. Opel
W salonach Opla można już zamawiać nową, piątą generację Astry. Samochód w podstawowej wersji z silnikiem benzynowym 1,4 ECOTEC o mocy 100 KM kosztuje 59 900 zł.

Nowa Astra zadebiutowała podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie. Jego producent zapowiada, że nowa generacja jest wykonana z dbałością o najmniejsze szczegóły, dzięki czemu ma być jednym z najciekawszych pojazdów w segmencie pojazdów kompaktowych. Co ciekawe, Astra to jeden z najchętniej kupowanych modeli samochodów w Polsce. W ciągu ostatnich 20 lat, od początku obecności na polskim rynku sprzedano ponad 300 tysięcy sztuk tego samochodu.

Aluminiowe benzyniaki

Piąta generacja w porównaniu z poprzednikiem to auto lżejsze (nawet o 200 kg), a według producenta także bardziej komfortowe i charakteryzujące się lepszymi właściwościami jezdnymi. - Do napędu samochodu zastosowano zupełnie nowe silniki o pojemności od 1,0 do 1,6 litra i rozwijające moc od 95 KM do 200 KM – mówi Karol Olechowski z salonu Auto-Styl W Krasnem.

Nowy, w całości aluminiowy silnik benzynowy 1,4 o mocy 100 KM to propozycja podstawowa, oferowana w wersji, której ceny zaczynają się od 59 900 zł. 4000 zł więcej trzeba zapłacić za wersję z trzycylindrowym silnikiem 1,0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 105 KM. Samochód z tą jednostką i skrzynią biegów Easytronic 3.0 emituje zaledwie 96 gramów CO2 na kilometr w cyklu mieszanym i zużywa tylko 4,2 litra paliwa na 100 kilometrów. 1,4 ECOTEC Direct Injection Turbo to zupełnie nowy silnik, debiutujący wraz z nową Astrą. Czterocylindrowa jednostka oferuje 125 lub 150 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy do 245 Nm. Pochodzi z tej samej rodziny, co mniejszy, silnik trzycylindrowy. Dzięki w pełni aluminiowej konstrukcji również przyczynia się do obniżenia masy pojazdu. W zależności od mocy zużycie paliwa udało się ograniczyć do 4,9 l/100 km (emisja CO2: 114 g/km).

1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo rozwijający moc 200 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm to najmocniejsza jednostka benzynowa. Elastyczność w średnim zakresie obrotów mierzona przyspieszeniem od 80 do 120 km/h na piątym biegu wynosi 7,5 sekundy, a maksymalna prędkość samochodu to 235 km/h.

Zwolennicy diesli będą mogli kupić auto w cenie od 71 900 zł. Silnik 1,6 CDTI jest dostępny w trzech wariantach różniących się mocą: od 95 do 136 KM. Jednostki rozwijają do 320 Nm momentu obrotowego. Niezależnie od wariantu silnik w połączeniu ze standardową, 6‑biegową przekładnią manualną emituje zawsze poniżej 100 gramów CO2 na kilometr. Mistrzem efektywności jest samochód z silnikiem o mocy 110 KM, zużywający 3,4 l oleju napędowego na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 w ilości 90 g/km.

W nowej Astrze montowane są trzy rodzaje skrzyń biegów: 5- i 6‑biegowe przekładnie manualne, zautomatyzowana przekładnia manualna Easytronic 3.0 oraz 6‑biegowa przekładnia automatyczna o specjalnie obniżonym tarciu wewnętrznym. Sześciobiegowy automat jest dostępny w połączeniu z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,4 o mocy 150 KM oraz dieslem 1,6 CDTI o mocy 136 KM.

Inteligentne nowości

- Astra V jest pierwszym modelem oferowanym z systemem Opel OnStar od początku obecności na rynku. To osobisty opiekun kierowcy przywoływany przyciskiem i czuwający nad pojazdem przez 365 dni w roku. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej i nawiązanie kontaktu ze służbami ratunkowymi – mówi Karol Olechowski z Auto-Stylu.

Ponadto zamienia samochód w punkt dostępowy do Internetu Wi-Fi LTE 4G. Do systemu można podłączyć jednocześnie nawet siedem urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Wraz z samochodem debiutują także dwie wersje systemu multimedialnego IntelliLink nowej generacji. Po raz pierwszy jest on wyposażony w interfejsy Apple CarPlay i Android Auto umożliwiające podłączenie smartfona do pokładowego systemu multimedialnego. Każdy z interfejsów ułatwia korzystanie z funkcji smartfona, na których najbardziej polegają użytkownicy.

Absolutna nowością są inteligentne, matrycowe reflektory LED IntelliLux. Umożliwiają one korzystanie ze świateł drogowych poza obszarem zabudowanym bez oślepiania innych kierowców. Astra V to pierwszy samochód w segmencie kompaktowym, w którym pojawia się to rozwiązanie.

Nowy system jest złożony z 16 segmentów diodowych (po 8 z każdej strony pojazdu), automatycznie i nieustannie dostosowujących długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. - Kiedy system wykryje światła samochodu nadjeżdżającego z naprzeciwka lub światła samochodu poprzedzającego, poszczególne diody w odpowiednich strefach są wyłączane tak, aby światło omijało przestrzeń wokół tych pojazdów. Pozostała część drogi i jej otoczenie nadal są jasno oświetlone – wyjaśnia Karol Olechowski.

Klimatyzacja w standardzie

Wyjściowa cena auta to 59 900 zł za wersję Essentia z silnikiem benzynowym 1.4 ECOTEC 100 KM. Standardem są w niej m.in. manualna klimatyzacja, radio CD 300 z łączem Bluetooth i portami USB oraz AUX-in. Auto ma ponadto przednie reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia oraz centralny zamek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24