Na trasie z Warszawy do Władysławowa spaliła średnio 4,89 l na 100 km. Wśród Diesli najlepszy okazał się volkswagen passat bluemotion.
Jak co roku test zorganizowano w czerwcu. Jego organizatorem było Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich oraz Automobilklub Stołeczny MAK.
Ze stolicy nad morze
W tej edycji uczestnicy mieli do pokonania liczącą 410 km trasę z Warszawy przez Płońsk, Sierpc, Brodnicę i Grudziądz do autostrady A1 i dalej trójmiejską obwodnicą do Władysławowa. Podróż odbywała się drogami krajowymi, przy silnym przeciwnym wietrze, w deszczowych nawałnicach i korkach z powodu remontów dróg oraz wypadków.
W drogę wyruszyło dziesięć aut - sześć z silnikami wysokoprężnymi, trzy z jednostkami benzynowymi oraz jedna hybryda napędzana benzyną i CNG. Škoda wystawiła do rywalizacji dwa modele: octavię 1,4 TSI prowadzoną przez Bartosza Kubickiego i fabię greenline z zeszłorocznym zwycięzcą Radosławem Jaskulskim za kierownicą. Obaj kierowcy są instruktorami Szkoły Auto.
Mocna konkurencja
Rywalami fabii napędzanej silnikiem 1,4 TDI były m.in. fiat panda 1,3 JTD multijet, renault clio III 1,5 dCI, subaru impreza 2,0 RC, toyota yaris 1,4 D4D optimal drive i volkswagen passat blue motion.
Wśród aut benzynowych z octavią konkurowały dwa ople astra III 1,6, różniące się tylko testowanym ogumieniem. Do mety we Władysławowie dotarli wszyscy uczestnicy. Na miejscu porównano wyników, jakie wskazywały komputery pokładowe, jednak wiarygodne wyniki dało dopiero ponowne tankowanie "pod korek".
415 km za 45 zł
Wśród Diesli najlepszy okazał się volkswagen passat bluemotion. Koszt paliwa zwycięskiego samochodu na dystansie ponad 415 km wyniósł zaledwie 45 zł. Na trasie z Warszawy do Władysławowa auto zużyło 12,19 l ON.
Więcej spaliły m.in fabia II 1,4 TDI DPF (3,48 l ON/100km), toyota yaris 1,4 D-4D (3,64 l ON/100 km), fiat panda 1.3 JTD multijet. (3,67 l ON/100km) i renault clio 1,5 dCi (ok. 4,7 l ON/100 km).
Bekonkurencyjna octavia
Wśród samochodów z silnikiem benzynowym bezkonkurencyjna okazała się skoda octavia - na niełatwej i długiej trasie spaliła tylko 4,89 l/100 km. To ponad 30 proc. mniej niż szacunkowe średnie spalanie, jakie podaje producent.
- Warunki na trasie były ekstremalne, wiał bardzo silny wiatr i pojawiały się ulewne deszcze, co znacząco utrudniało osiąganie niskiego spalania - skomentował zmagania Bartosz Kubicki, zwycięski kierowca octavii.
W porównaniu dwóch takich samych opli astra III 1,6, różniących się tylko ogumieniem, minimalnie lepszy (5,54 do 5,72 l/100km) okazał się egzemplarz z oponami Michelin Energy Saver. Takiego ogumienia używał też passat, który wygrał w kategorii Diesli. Znakomity wynik zanotował jedyny w stawce samochód z napędem na cztery koła - subaru legacy boxer diesel. Spalił średnio 5,2 l ON/100 km.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Porwała Mateuszka w "M jak Miłość". Nieznana historia Joanny Kasperskiej
- Aktorka Lena Góra prawie pokazała widowni obnażony dekolt! To działo się na scenie
- Maffashion i Michał mają wspólne plany po "TzG". To sporo mówi o ich relacji
- Ałła Pugaczowa była supergwiazdą ZSRR. Dziś ma nową twarz i dzieci w wieku wnuków