MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Michelin pokazuje jak jeździć oszczędnie

Bartosz Gubernat
73 kierowców ciężarówek z 60 firm transportowych wzięło udział w zimowej sesji II Ogólnopolskiego Konkursu Optifuel zorganizowanego przez Renault Trucks.
Gama opon Michelin X Energy SaverGreen pozwala obniżyć koszty firm transportowych dzięki ograniczeniu zużycia paliwa, dłuższemu okresowi eksploatacji
Gama opon Michelin X Energy SaverGreen pozwala obniżyć koszty firm transportowych dzięki ograniczeniu zużycia paliwa, dłuższemu okresowi eksploatacji opony oraz dłuższemu życiu opony. Oszczędność paliwa opon Energy Saver Green w 60 proc. wynika z zastosowania karkasu Energy Flex, co oznacza, że utrzyma się ona w całym okresie eksploatacji opony. Michelin

Gama opon Michelin X Energy SaverGreen pozwala obniżyć koszty firm transportowych dzięki ograniczeniu zużycia paliwa, dłuższemu okresowi eksploatacji opony oraz dłuższemu życiu opony. Oszczędność paliwa opon Energy Saver Green w 60 proc. wynika z zastosowania karkasu Energy Flex, co oznacza, że utrzyma się ona w całym okresie eksploatacji opony. (fot. Michelin)Pojazdy z technologią Optifuel, w rękach najlepszych kierowców zużyły nawet 20 procent mniej paliwa.

Była to między innymi zasługa energooszczędnych opon Michelin X Energy SaverGreen, w które wyposażono konkursowe pojazdy. Akcja wznowiona zostanie na wiosnę 2010 roku.

Zimowa sesja II Ogólnopolskiego Konkursu Optifuel objęła 60 firm transportowych i 73 zawodowych kierowców. Konkurs połączony z instruktażem jazdy pokazał potencjał energooszczędności, który tkwi w sposobie prowadzenia pojazdu i w proekologicznym wyposażeniu auta (oprogramowanie Optifuel, opony o niskich oporach toczenia Michelin X Energy SaverGreen, proekologiczne produkty olejowe Total).

Trasa przejazdu była taka sama dla wszystkich uczestników Konkursu. Pokonywał ją najpierw instruktor, a następnie, po wcześniejszym instruktażu dotyczącym zasad energooszczędnej jazdy - uczestnicy.

Samochody Renault kierowane przez instruktorów Renault Trucks Polska osiągnęły znacząco lepsze wyniki zużycia paliwa, niż pojazdy kierowców, którzy wzięli udział w konkursie:

- Renault magnum 500 DXi zużył o 22 proc. paliwa mniej, przy o 14 proc. wyższej średniej prędkości przejazdu.

- Renault premium 450 DXi zużył o 19 proc. paliwa mniej osiągając prędkość o 10 proc. wyższą

Różnice zużycia paliwa pokazały, jak dużo można zaoszczędzić jadąc tym samym pojazdem przez ten sam odcinek drogi, ale inaczej prowadząc. Przejazdy konkursowe udowodniły, że oszczędniej wcale nie znaczy wolniej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24