Będzie to drugie podejście do uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego dla okolic dworca PKP w Rzeszowie. Podczas posiedzenia komisji gospodarki przestrzennej radni jednogłośnie opowiedzieli się za przyjęciem rozwiązań proponowanych przez architektów i urbanistów. Zakładają one m.in. zabezpieczenie miejsca na parkingi, drogi, ciągi piesze, a także stanowiska dla autobusów. Swoim zakresem plan obejmuje także teren dworca PKS.
Jak informuje Tomasz Kamiński, radny Rozwoju Rzeszowa, przewodniczący Komisji Gospodarki Przestrzennej Rady Miasta Rzeszowa, PKS Rzeszów zwrócił się z wnioskiem o wyłączenie jego terenu z planu, który ma być we wtorek uchwalony. Powód?
- Przewodniczący Rady Miasta Rzeszowa przekazał nam informację, że PKS przygotowuje inwestycję w rejonie swojego dworca. Ma się ona składać z części autobusowej i komercyjnej. Moim zdaniem to nie powinno jednak mieć wpływu na uchwalenie planu. PKS wiele razy mówił już o inwestycji, przebudowie dworca, ale nigdy z tego nic nie wyszło. Niedawno można było zgłaszać do projektu planu uwagi, PKS nie złożył ani jednej. Nie włączył się także w prace nad Rzeszowskim Centrum Komunikacyjnym, które miasto realizuje wspólnie z PKP. Dlatego tych zapowiedzi nie traktuję wiarygodnie
– mówi Tomasz Kamiński.
Tak dzisiaj wygląda dworzec PKS w Rzeszowie. Zobacz zdjęcia:
Z naszych informacji wynika, że PKS porozumiał się z PSK, które jest właścicielem gruntów pomiędzy dworcem autobusowym, a torami kolejowymi. Zamysł jest taki, że powstałby tutaj nowoczesny dworzec z funkcją handlową.
W tym celu PKS miałby założyć spółkę z zewnętrznym inwestorem, której celem byłaby budowa takiego obiektu. Ale według radnych wyłączanie potrzebnych pod budowę terenów z planu jest bezzasadne. Przede wszystkim dlatego, że wówczas zabudowa tego miejsca będzie mogła powstać w przypadkowy sposób.
- A nam zależy na realizacji planu dla większego obszaru. Akurat działki w rejonie obecnego dworca są w planie przeznaczone pod komunikację i handel, dlatego zamierzenia PKS można realizować. Poza tym plan w każdej chwili można zmodyfikować, jeśli okaże się to konieczne
– mówi Tomasz Kamiński.
Pierwsze duże inwestycje realizowane w tym rejonie, już z uwzględnieniem przyszłego planu, to kolejne elementy Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. PKP przebudowuje w tym celu budynek główny dworca kolejowego, a miasto zleciło przebudowę układu drogowego w rejonie ulic Grottgera, Asnyka i Bardowskiego, a także budowę parkingu poziemnego przed dworcem. U zbiegu ulicy Asnyka i Grottgera ma powstać rondo.
Inwestycje w centrum Rzeszowa zakończą się w 2023 roku. Ich łączny koszt to 74 mln zł.
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?