MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zobacz, jak przyciągnąć kandydatów i zatrzymać pracowników?

Oprac. si
Fot. Krzysztof Łokaj
To pytanie zadają sobie obecnie wszyscy pracodawcy, a zwłaszcza centra usług wspólnych, gdzie w ciągu ostatniego roku dynamika zatrudnienia wyniosła 25 proc. i nic nie wskazuje na to, aby trend ten miałby się zmienić.

To pytanie zadają sobie obecnie wszyscy pracodawcy, a zwłaszcza centra usług wspólnych, gdzie w ciągu ostatniego roku dynamika zatrudnienia wyniosła 25 proc. i nic nie wskazuje na to, aby trend ten miałby się zmienić.

Firmy z sektora usług dla biznesu działają na bardzo konkurencyjnych rynkach lokalnych, na których coraz trudniej o kandydatów do pracy. W zależności od profilu mają różne problemy i wyzwania w zakresie przyciągania potencjalnych kandydatów i budowania zaangażowania. Zmagają się również z rotacją pracowników. Jak wynika z badania „Trendy HR w sektorze BPO/SSC” przeprowadzonego przez ManpowerGroup, prawie 6 na 10 pracodawców z tego sektora zadeklarowało, że jest to dla nich odczuwalny problem.

Badanie pokazuje, że firmy BPO/SSC doskonale zdają sobie sprawę z konieczności budowania interesujących ofert zatrudnienia. Ale atrakcyjne płace nie mogą być jedynym wabikiem na przyszłych pracowników. Tym bardziej, że 75 proc. zbadanych przez ManpowerGroup przedstawicieli tej branży wskazało rosnące oczekiwania płacowe jako jeden z głównych problemów.

Obecnie konkurencja pomiędzy firmami rozgrywa się również na polu oferowanych świadczeń

Są one zachętą zarówno dla nowych pracowników, jak i narzędziem służącym motywacji dla już zatrudnionych.

Zespoły pracujące w centrach usług wspólnych liczą setki osób i są bardzo różnorodne pod względem wieku, wykształcenia jak i doświadczenia. Dlatego gotowe pakiety świadczeń pozapłacowych nie spełniają w tym przypadku swojej roli motywacyjnej. Millenialsi raczej nie będą zadowoleni z dodatkowych dni wolnych na opiekę nad członkami swoich rodzin, gdy rodzin jeszcze nie mają. Z kolei przedstawiciele pokolenia X niekoniecznie mogą być zainteresowani uczestniczeniem w zajęciach na siłowni czy basenie. Nietrafione w potrzeby pracowników świadczenia to również marnowanie pieniędzy.
Pracodawcy tak dużych organizacji jak centra usług wspólnych zaczynają rozumieć, że nie można wprowadzać dla wszystkich tych samych świadczeń i oczekiwać, że dla każdego będą one w równym stopniu atrakcyjne. Dlatego firmy z sektora usług biznesowych coraz częściej są zainteresowane budowaniem systemów kafeteryjnych, czyli oferty, która pozwala pracownikom dokonać wyboru świadczenia z oferowanego katalogu.

Wprowadzenie systemu kafeteryjnego przynosi organizacjom wiele korzyści

Te korzyści to poprawa wizerunku, mniejsza rotacja kadr, przyciąganie talentów, wzmacnianie kultury organizacyjnej. - System porządkuje świadczenia, wpływa na redukcję lub ograniczenie ich kosztów. Wolność wyboru świadczeń, a także wiedza o ich wartości zwiększa zaangażowanie pracowników, a co z tym idzie – również efektywność ich pracy”. - powiedziała Magdalena Słomczewska – Klimiuk, kierownik Kategorii Motywacja Pracowników, Sodexo Benefits and Rewards Services.

Firmy, które wprowadziły kafeterię wskazują, że zasadniczo zmieniły one na lepsze relację zatrudniony – pracodawca, bo częściowo przekazują pracownikom prawo do kształtowania ich wynagrodzenia.

Dla firm, które zatrudniają setki pracowników bardzo duże znaczenie ma również wsparcie w zarządzaniu kafeterią świadczeń, co oferują specjalne platformy jak np. Sodexo Select. Umożliwiają szybkie przygotowanie rozliczeń, raportów i analiz dotyczących wyborów pracowników, co pozwala jeszcze lepiej dopasować ofertę do ich oczekiwań.
Warto pamiętać, że efekt motywowania różnorodnych grup pracowników w taki sam sposób jest wątpliwy. Ludzie czują się docenieni i zmotywowani wtedy, gdy dostaną od firmy to na czym im najbardziej zależy i co sami mogą wybrać z wachlarza świadczeń.

Ramka**
Sodexo Benefits and Rewards Services jest liderem polskiego rynku świadczeń pozapłacowych, na którym działa już od 18 lat, a także ekspertem w zakresie kompleksowych usług motywacyjnych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24