Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany na al. Wyzwolenia i ul. Warszawskiej w Rzeszowie

Bartosz Gubernat
Jadąc od strony Warszawy na wysokości WORD nie można już skręcić w lewo.
Jadąc od strony Warszawy na wysokości WORD nie można już skręcić w lewo. Krystyna Baranowska
Po otwarciu połowy nowego wiaduktu drogowcy zmienili organizację ruchu.

- Kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy ruchu, po jednym na Warszawę i centrum Rzeszowa. Dlatego zmieniliśmy zasady korzystania z objazdu w rejonie Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego. Można nim teraz jechać tyko od strony ul. Lubelskiej do ul. Warszawskiej i skręcić w prawo na Głogów Młp. W odwrotnym kierunku samochody są kierowane na nowy wiadukt i rondo im. Jana Pawła II - mówi Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Przebudowa al. Wyzwolenia to jeden z najdroższych projektów drogowych w historii miasta. Będzie kosztować ponad 60 mln zł, jest częścią wartego ponad 415 mln zł programu transportowego. Budowa nowego wiaduktu w ciągu ul., Warszawskiej to najtrudniejszy i etap inwestycji. - Przeprawa powstała od podstaw w miejscu dotychczasowego przejazdu nad al. Wyzwolenia. Na jej drugiej połowie główne prace konstrukcyjne już się zakończyły, trzeba jeszcze tylko zbudować tu jezdnię i chodnik. Do końca wakacji całość będzie gotowa - mówi dyrektor Magdoń.

Pod wiaduktem, wzdłuż al. Wyzwolenia drogowcy muszą wybudować drugą jezdnię. Do tej pory wykonali ją na odcinku od ul. Lubelskiej do WORD. W tej części brakuje już tylko chodnika. Więcej pracy mają między nowym wiaduktem a ul. Okulickiego, gdzie trwa przykrywanie potoku Przyrwa. - Z technicznego punktu widzenia nie jest to skomplikowane zadanie. Kanał jest zamykany w zbrojonym, betonowym tunelu, który potem zostanie zasypany i przykryty jezdnią. Sęk w tym, że prace trwają na otwartym, płynącym potoku, co utrudnia ich prowadzenie - mówi dyrektor Magdoń. Dlatego na wypadek większych opadów deszczu wykonawca zamontował tu specjalne pompy pomagające uniknąć podtopienia budowy.

Po przykryciu potoku przystąpi do ostatniego etapu robót. - Dodatkowa jezdnia z dwoma pasami ruchu i ścieżką rowerową powstanie do skrzyżowania z ul. Okulickiego, skąd w kierunku ul. Krakowskiej aleja Wyzwolenia ma już cztery pasy ruchu. Po drodze, w rejonie WORD i zjazdu z ul. Warszawskiej powstaną dwa ronda - mówi dyrektor Magdoń.
Drogowcy planują oddać do ruchu zmodernizowaną aleję na przełomie października i listopada. Jeśli dopisze pogoda, niewykluczone jest jednak przyspieszenie tego terminu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24