Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wykładowca z Rzeszowa ma szansę na internetowego Oscara

Anna Janik
Mateusz Tułecki: - Interaktywny marketing to szansa dla wielu młodych ludzi.
Mateusz Tułecki: - Interaktywny marketing to szansa dla wielu młodych ludzi. FOT. DARIUSZ DANEK
Mateusz Tułecki ma 32 lata i tytuł magistra, a osiągnął więcej niż niektórzy nauczyciele akademiccy przez całe życie.

Okrzyknięta branżowym wydarzeniem roku konferencja InternetBeta, a także cykliczne spotkania XRAII, na które zjeżdżają do Rzeszowa najbardziej znani z branży internetowej to tylko niektóre z jego inicjatyw. Dokonania wykładowcy WSIiZ-u doceniła Akademia Internetu, nominując go do tytułu "Człowiek Roku Polskiego Internetu".

- To dla mnie totalne zaskoczenie, jestem w szoku - mówi Tułecki. - Tym bardziej, że po raz pierwszy do nagrody został nominowany ktoś z uczelni, a nie szef dużej firmy.

Dla naukowca, uczelni i całego Rzeszowa to ogromne wyróżnienie, bo na liście kandydatów do tytułu znajdują się takie nazwiska jak: Rafał Agnieszczak, właściciel portalu fotka.pl, Michał Brański, Krzysztof Sierota i Jacek Świderski z Grupy o2 czy Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu.

- To są ludzie, którzy rządzą polskim internetem i mają w swoim dorobku mnóstwo bezcennych inicjatyw. Mnie szacowne gremium umieściło wśród nich zapewne dla podkreślenia, że działania wśród studentów są potrzebne - zaznacza skromnie pan Mateusz.

Uzależniony od wymyślania

Nominacja rzeszowskiego naukowca nie dziwi za to pracowników WSIiZ-u. Ci magistra Tułeckiego od zawsze znali jako człowieka zakręconego na punkcie internetu i uzależnionego od ciągłego wymyślania. Akcje, w które od rozpoczęcia pracy zawodowej się zaangażował, można by wymieniać godzinami.

Inicjator Rzeszowskiej Akademii Innowacji Internetowych, pomysłodawca warsztatów dla studentów InteractiveDay, uczestnik licznych konferencji poświęconych mediom elektronicznym m.in. GrillIT, jedyny przedstawiciel branży edukacyjnej na prestiżowym ForumIAB, pomysłodawca konferencji InternetBeta, która odbyła się we wrześniu w Rzeszowie i wreszcie organizator spotkań XRAII, cyklicznego "Prześwietlania Internetu" w Rzeszowie.

Ważne, kim jesteś w internecie

- Idea XRAII była taka, żeby sprowadzić do Rzeszowa nie naukowców, ale praktyków, czyli ludzi, którzy na co dzień z sukcesem działają w internecie i zorganizować z nimi luźne spotkanie przy piwie, na które przyjdą studenci, właściciele małych i dużych firm, wreszcie pasjonaci -wyjaśnia.

Do tej pory w ramach XRAII można było zobaczyć prezentacje Mariusza Gralewskiego, twórcy społeczności Golden Line, a także wymienionego właściciela fotki.pl.

Ich obecność to szansa dla działających w internecie ludzi z Podkarpacia na nawiązanie cennych kontaktów i naukę, jak wykorzystywać wirtualną rzeczywistość w marketingu.

- Dla pracodawców, zwłaszcza z branży interaktywnej ważna jest teraz nie tylko wiedza. Wybierając osobę na dane stanowisko analizują wszystkie serwisy społecznościowe, patrzą na to, jakie osoby ma się wśród znajomych - wyjaśnia Tułecki.

Socjolog z pedagogicznym zacięciem

Choć to właśnie wirtualna rzeczywistość stała się jego pasją i głównym obszarem naukowego działania, z wykształcenia wcale nie jest informatykiem.

-Kiedy kończyłem socjologię na UJ, pracownia komputerowa liczyła 3 stanowiska, na stołach stały stare komputery typu 286 z monochromatycznym ekranem i tekstowym internetem, tak że niewiele można było się nauczyć - śmieje się wykładowca.

Najbliższe spotkanie z cyklu XRAII, Prześwietlanie Internetu" odbędzie się 18 listopada w hotelu Grand w CigarRoomie. Usłyszymy prezentacje Pawła Woszkowskiego i Witolda Kempy z agencji interaktywnej Netizens, Grzegorza Krzemienia z GoldenSubmarine, Marka Kasperskiego, rozwijającego markę ThinkLab, oraz Jakuba Połecia, twórcę semantycznej wyszukiwarki opinii o produktach Peryskop.pl.
Więcej szczegółów na stronie http://xraii.pl

Doświadczenie w branży komputerowej udało się zdobyć dzięki współpracy z takimi gigantami jak Intel, Microsoft czy WP. Potem górę wzięło zacięcie pedagogiczne i po kilkuletniej przygodzie z Wyższą Szkołą Biznesu w Nowym Sączu pan Mateusz wylądował na WSIiZ-ie. Teraz pracuje w Katedrze Reklamy, Grafiki Komputerowej i Nowych Mediów, prowadzi zajęcia i seminaria z zakresu socjologii i marketingu.

Szansa w internetowym marketingu

Wykłada też na WSE w Krakowie, gdzie jest opiekunem merytorycznym na studiach podyplomowych z zakresu marketingu w sieci. Podobny kierunek chce utworzyć również w Rzeszowie.

- Ostatnie szacunki IAB, czyli Związku Pracodawców Branży Internetowej mówią o tym, że do pracy w interaktywnym marketingu będzie potrzebnych ponad tysiąc osób rocznie. Chciałbym dać tę szansę studentom z Podkarpacia - mówi.

Przeobrażenia, przez jakie przechodzi internet na Zachodzie, na pewno w tym pomogą.

- W tym roku w Wielkiej Brytanii po raz pierwszy wydatki na reklamę w sieci były większe niż na tę telewizyjną. W Polsce podobnie będzie za kilka lat. To niesamowita szansa dla wszystkich kreatywnych, którzy jeszcze nie wybrali kierunku studiów - zauważa pan Mateusz.

W przyszłym roku planuje uruchomić pierwszą w Polsce specjalizację "Marketing interaktywny". Jak zapewnia, że w kadrze znajdą się pracownicy najbardziej znaczących polskich firm z branży.

Nasza-Klasa się nie znudzi

Najbliższe plany zawodowe? Po pierwsze znaleźć czas na doktorat. Temat pracy będzie spojrzeniem socjologa na takie zjawiska jak kreowanie tożsamości w sieci za pomocą social media, czyli komunikatorów, blogów, mikroblogów i portali społecznościowych.

- Budowanie relacji w sieci to fenomen ostatnich lat - tłumaczy - Wszystkim się wydawało, że Nasza-Klasa szybko się znudzi, a okazało się, że takie portale w niesamowity sposób uzupełniają relacje off-line, na które z powodu ogromnej ilości zajęć mamy coraz mniej czasu.

Bierzmy się za sprzątanie

Kolejne ambitne zadanie to serwis posprzątajmy.pl, który ruszy w najbliższych tygodniach. Ma to być wyszukiwarka nielegalnych wysypisk śmieci w Polsce, którą uruchamia wraz z rzeszowską firmą Ideo. Każdy będzie mógł dodać zdjęcie takiego śmietniska w swojej okolicy i umieścić je na mapie.

- Za rok wybory samorządowe, więc trochę napsujemy krwi urzędnikom. Będziemy zmuszać ich do zajęcia się tym problemem - dodaje.

Wbrew pozorom socjolog o duszy ekologa ma wolne chwile. Wtedy podróżuje po Polsce, gotuje, słucha muzyki, zajmuje się domem. Półki jego domowej biblioteczki uginają się pod ciężarem przewodników, książek kulinarnych, a od 2 lat także bajek dla synka Tytusa.

Kto zostanie Człowiekiem Roku Polskiego Internetu, dowiemy się 10 grudnia, na gali finałowej Webstarfestival w Warszawie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24