Podczas ostatniej sesji Rady Miasta Jarosławia podjęto uchwałę intencyjną, która obliguje burmistrza do przygotowania rozwiązań dotyczących zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. To początek drogi do poprawy estetyki w mieście.
Poprawa wizerunku Jarosławia jest konieczna
- Ponieważ reklama zdominowała wiele obiektów architektury miasta Jarosławia oraz powoduje deprecjacje wartości architektonicznych, ładu przestrzennego oraz krajobrazu kulturowego naszego miasta, konieczne jest podjęcie działań mających na celu poprawę jakości przestrzeni publicznej oraz wizerunku miasta – tłumaczy Jacek Żołyniak, dyrektor wydziału geodezji i gospodarki mieniem Urzędu Miasta Jarosławia.
To pierwszy krok ku poprawie wizerunku miasta, na którym cieniem kładą się zakłócające go reklamy. Na podjęte przez radę decyzje pozwala ustawa, która mówi, że to właśnie ten organ może ustalić zasady sytuowania, tablic i urządzeń reklamowych, ich gabaryty, standardy a nawet rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być te reklamy wykonane.
Następnym krokiem po podjętej właśnie przez jarosławskich radnych uchwale intencyjnej będą konsultacje społeczne, po których opracowany zostanie kodeks reklam, elementów małej architektury oraz ogrodzeń. Dopiero wtedy zostanie przygotowany projekt uchwały rady miasta, który po uzyskaniu opinii m.in. konserwatora zabytków, inspektora ochrony środowiska i straży pożarnej, trafi na biurka radnych.
Mieszkańcy powiedzą, jakich chcą reklam
Co da ta regulacja?
- W uchwale można określić gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane reklamy, urządzenia reklamowe oraz szyldy. Uchwała reklamowa zostanie opracowana po konsultacjach społecznych mających na celu zapoznanie się ze stanowiskiem mieszkańców i reklamodawców, w jaki sposób chcieliby uporządkować reklamowy chaos – wyjaśnia Jacek Żołyniak.
Uchwała będzie dotyczyła wszystkich
Obecnie obowiązujące zarządzenie burmistrza, które reguluje lokalizowanie reklam dotyczy tylko budynków należących miasta lub do spółek podległych gminie miejskiej. W innym przypadku obowiązuje jedynie zgłoszenie do organu administracji, poza sytuacjami, gdy reklama z racji gabarytów wymaga pozwolenia budowlanego lub gdy znajduje się w pasie drogowym. Zgody konserwatora zabytków wymagają reklamy na nieruchomościach będących obiektami zabytkowymi.
Nowa uchwała ma dotyczyć wszystkich nieruchomości. Będzie obowiązywać na terenie całej gminy miejskiej, ale – jak podkreśla dyrektor wydziału geodezji i gospodarki mieniem UM - dla wybranych obszarów można będzie ustalić różne regulacje.
Strefa Biznesu: W Polsce przybywa pracowników z Ameryki Południowej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Wiemy, ile za krzesła zapłaciła Lara Gessler! Cena nie na kieszeń przeciętnego Polaka
- Scysja na planie "Nasz Nowy Dom". Romanowska nie ma posłuchu wśród uczestników?!
- Smaszcz mówi o ślubie Cichopek i Kurzajewskiego, będą MIELI DZIECKO?! TYLKO U NAS
- Janina z "Sanatorium" OBNAŻA Tadeusza! Wciska gadżety z jej intymnymi zdjęciami?!