Na tej inwestycji skorzystają m.in. kierowcy w Dębicy, bo łatwiej będzie się przemieszczać po mieście. Ułatwienia w ruchu miejskim dotyczyć będą kierowców, ale i pieszych. Wiąże się to z przebudową już istniejących wiaduktów lub budową nowych.
Wiadukt nad ul. Świętosława Trwa przebudowa wiaduktu nad ulicą Świętosława. Droga jest w tym miejscu zamknięta. To kłopot dla mieszkańcom w przemieszczaniu się z jednej strony torów na drugą. Uciążliwości potrwają niedługo, bo inwestycja ma być gotowa w czerwcu.
Kłopoty komunikacyjne w mieście mogłyby być jeszcze większe, bo równocześnie miał być przebudowywany wiadukt nad ulicą Sandomierską.
Kolejny wiadukt - Na szczęście udało się wynegocjować, żeby modernizację wiaduktu wiadukt nad ulicą Sandomierską rozpocząć dopiero po wybudowaniu tego na Świętosława – wyjaśnia Krzysztof Krawczyk, wiceburmistrz Dębicy.
Po przebudowie oba wiadukty mają być wyższe i szersze. Pod każdym jezdnia będzie miała 2 pasy, a nie 1, jak dotychczas. Teraz kierowcy często musieli zatrzymywać się, żeby przepuszczać samochody jadące z przeciwka.
W 2013 r. wiadukt nad ul. 1 Maja? Prawdopodobnie w przyszłym roku ruszą prace przy budowie nowego wiaduktu nad ulicą 1 Maja. Zastąpi on obecny wiadukt, który ma tylko jeden pas i ruch pod nim sterowany jest światłami.
Nowością ma być przejazd podziemny koło Zakładów Mięsnych. Istniejący tam teraz naziemny przejazd strzeżony miał być zamknięty. Koleje nie zamierzały w tym miejscu budować nowego. Kierowcom miało wystarczyć poszerzenie sąsiedniego wiaduktu nad ul. 1 Maja.
Tunel dla pieszych i samochodów - Na ostateczne decyzje jeszcze trzeba poczekać, ale jest koncepcja, aby koło Zakładów Mięsnych wybudować przejazd podziemny dla samochodów. W tej okolicy, tam gdzie wcześniej była kładka nad torami, będzie budowane podziemne przejście dla pieszych, z którego jednocześnie będzie się wchodzić na perony. Jest pomysł, żeby ten tunel poszerzyć tak, aby znalazło się jeszcze miejsce na 2 pasy ruchu dla aut osobowych. Wstępne porozumienie z PKP w sprawie tej inwestycji już podpisaliśmy. Jako miasto będziemy musieli do tego przedsięwzięcia dołożyć, ale warto, gdyż jest to ważne dla układu komunikacyjnego w Dębicy – tłumaczy Krawczyk.
Dotychczasowy tunel podziemny obok budynku dworcowego będzie zasypany. Tuż obok pojawi się nowy. Perony zostaną nieco przesunięte w kierunku Zakładów Mięsnych. W okolicy ul. Sandomierskiej utworzony będzie natomiast przystanek Dębica Wschodnia.
Rozwój naszego regionu Celem modernizacji linii kolejowej E30 jest poprawa jakości i bezpieczeństwa przewozów oraz zwiększenie efektywności połączeń między poszczególnymi miastami w Polsce, Unii Europejskiej oraz Ukrainy, a tym samym pobudzenie rozwoju gospodarczego naszego regionu. Modernizacja jest możliwa dzięki unijnym funduszom.
Łączna długość modernizowanego odcinka wynosi 138,7 km. W ramach tej inwestycji linia kolejowa zostanie dostosowana do prędkości dla pociągów pasażerskich 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu na odcinku Kraków – Rzeszów skróci się o około 71 minut. Prędkość pociągów towarowych wzrośnie do 120 km/h.
W ramach przeprowadzanych prac, na 16 stacjach zostaną przebudowane układy torów.
Strefa Biznesu: W Polsce przybywa pracowników z Ameryki Południowej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?