Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drogowcy połączą ul. Cegielnianą z Wierzbową w Rzeszowie

Bartosz Gubernat
W tej chwili ul. Cegielniana urywa się na wysokości ostatnich budynków SM Geodeci. Do ul. Wierzbowej brakuje stąd ok. 200 metrów jezdni.
W tej chwili ul. Cegielniana urywa się na wysokości ostatnich budynków SM Geodeci. Do ul. Wierzbowej brakuje stąd ok. 200 metrów jezdni. Krzysztof Łokaj
Prawdopodobnie już w przyszłym roku drogowcy przebudują ul. Cegielnianą w Rzeszowie. Najważniejsza z planowanych zmian to połączenie drogi z ul. Wierzbową, na wysokości Sanepidu.

Ul. Cegielniana w Rzeszowie jest w tej chwili "ślepa". Można wjechać w nią tylko od strony skrzyżowania z ul. Podwisłocze i Kopisto. Prowadzi do budynków Wyższej Szkoły Prawa i Administracji, oraz bloków spółdzielni mieszkaniowej Geodeci. Niestety na wysokości ostatnich bloków urywa się.

Za wąska na większy ruch

Ponieważ od strony Wisłoka rozpoczęła się już budowa kompleksu mieszkalno-biurowo-handlowego Capital Towers, w ciągu najbliższych lat ulica będzie musiała przyjąć znacznie więcej samochodów. Dlatego w ratuszu rozpoczęły się już przygotowania do przebudowy drogi. Plan urzędników zakłada przebicie jezdni do ul. Wierzbowej, w rejon Sanepidu.

- Oczywiście inwestycja to także poszerzenie aktualnie istniejącego odcinka jezdni. Chcemy, aby na całej długości droga miała przynajmniej dwa szerokie pasy ruchu i chodniki. Niebawem przygotujemy uchwałę, na podstawie której Biuro Rozwoju Miasta opracuje plan zagospodarowania tego terenu. Dzięki temu będzie można wybrać najkorzystniejszy wariant budowy nowego połączenia. Prace chcemy zacząć w przyszłym roku, po wykupieniu działek - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Szerszy most

Żeby połączenie zdało egzamin, konieczna jest także przebudowa wąskiego mostu łączącego ul. Wierzbową z Naruszewicza. Plany tej inwestycji były już gotowe, ale po ostrej krytyce projektu ze strony architektów miasto wycofało się z niedoskonałego projektu.
Nowy most miał co prawda umożliwić ruch w dwóch kierunkach (teraz ma tylko jeden pas ruchu i auta jeżdżą na przemian z lewego na prawy brzeg rzeki i odwrotnie), ale według projektu nie było na nim np. ścieżki rowerowej. M.in. dlatego radni wycofali z ubiegłorocznego budżetu 8 mln zł zarezerwowanych na jego budowę.

- Nowy projekt przygotujemy w oparciu o plan zagospodarowania - przekonuje M. Chłodnicki.

Więcej możliwości

Rozbudowie mostu i połączenie ulic pozwoli zmniejszyć ruch na moście Zamkowym, oraz w rejonie al. Rejtana, ul. Podwisłocze i trasy Zamkowej. Kierowcy poruszający się między wschodnią i zachodnią stroną miasta dostaną więcej możliwości przeprawienia się na drugi brzeg Wisłoka. Kolejną inwestycją w tym rejonie będzie połączenie al. Rejtana z ulicą Ciepłowniczą. Na nie trzeba jednak zaczekać kilka lat, ponieważ koszt budowy potrzebnej w tym celu drogi szacuje się aż na 120 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24