Taksówki w Rzeszowie szybciej docierają do klientów

Taksówki w Rzeszowie szybciej docierają do klientów

Bartosz Gubernat

Nowiny

Aktualizacja:

Nowiny

Katrzyna Sobolewska - Kardaś z centrali Super Taxi: - Przekazanie kursu trwa teraz kilka sekund.

Katrzyna Sobolewska - Kardaś z centrali Super Taxi: - Przekazanie kursu trwa teraz kilka sekund. ©FOT. BARTOSZ GUBERNAT

Rzeszowskie Super Taxi 96-22 stało się pierwszą na Podkarpaciu w pełni skomputeryzowaną siecią. Dzięki temu taksówki znacznie szybciej dojeżdżają do klientów.
Katrzyna Sobolewska - Kardaś z centrali Super Taxi: - Przekazanie kursu trwa teraz kilka sekund.

Katrzyna Sobolewska - Kardaś z centrali Super Taxi: - Przekazanie kursu trwa teraz kilka sekund. ©FOT. BARTOSZ GUBERNAT

Kosztowna modernizacja centrali i samochodów zaczęła się jesienią ubiegłego roku. W każdym aucie zamontowano mini komputery służące do kontaktu z centralą. Nowoczesny sprzęt jest też w pomieszczeniu, gdzie przyjmowane są zamówienia od klientów.

Od zeszytu do komputera

Przed modernizacją taksówkarze kontaktowali się z centralą przez radiotelefon.

- Telefonistki zapisywały w zeszycie, na którym postoju stoi taksówka.
Kursy zamówione telefonicznie przez klientów też były przydzielane drogą radiową. Było to czasochłonne zajęcie, a klienci narzekali, że w czasie jazdy muszą słuchać pod jaki adres wysyłane są taksówki. Dlatego postanowiliśmy unowocześnić naszą sieć - mówi Andrzej Szpunar, prezes Zrzeszenia Transportu Prywatnego w Rzeszowie.

W tej chwili praca jest znacznie łatwiejsza.

- Po odebraniu telefonu od klienta wysyłamy kierowcy sms z adresem pod który ma pojechać. W samochodach jest też ciszej, bo nie korzystamy już z komunikacji radiowej - mówi Katarzyna Sobolewska - Kardaś z centrali Super Taxi.

Możesz wybrać samochód

W Rzeszowie mamy w tej chwili 611 taksówek. Dla porównania w dwa razy większym Lublinie jest ich ok. 1400, a w porównywalnych do Rzeszowa Kielcach jest 536.



Sieć komputerowa pozwala też na lepsze rozlokowanie taksówek na postojach.

- Mamy pewność, że nasze auta są w jednym czasie w całym Rzeszowie. To także znacznie skraca czas dojazdu do pasażera - mówi Katarzyna Jurek, kierownik centrali.

Dzięki rozbudowanej bazie danych telefonistka może poinformować klienta, jakiej marki i koloru auto przyjedzie po niego. W zależności od potrzeb klient może zażyczyć sobie także auto z klimatyzacją, większym bagażnikiem albo busa. W bazie danych są też adresy, pod które przynajmniej raz jechała taksówka. Przez to temu przekazanie kierowcy kursu jest jeszcze szybsze.

* * * * *

W związku ze zmianą numeracji telefonicznej od 14 lutego zamawiając taksówkę, czterocyfrowy numer telefonu należy poprzedzić cyfrą 1. Do sierpnia obowiązuje okres przejściowy, w którym będą jeszcze realizowane połączenia po wykręceniu starego numeru. Później będzie to niemożliwe. Wówczas np. zamiast numeru 96-22 trzeba będzie wykręcić 196-22.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze (6)

Wszystkie komentarze (6) forum.nowiny24.pl

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Polecamy

Złota Setka Firm Podkarpacia. Zapraszamy do udziału.

Złota Setka Firm Podkarpacia. Zapraszamy do udziału.

Poznaj laureatów czwartego losowania loterii Nowin

Poznaj laureatów czwartego losowania loterii Nowin

Niezawodne światłowody (materiał informacyjny Orange)

Niezawodne światłowody (materiał informacyjny Orange)

Kup abonament za 29 zł i wygraj mieszkanie warte 300 000 zł

Kup abonament za 29 zł i wygraj mieszkanie warte 300 000 zł