- Seryjną produkcję zaczynaliśmy w zakładzie mając 240 pracowników i 10 wyrobów. Dzisiaj zatrudnienie przekroczyło 530 osób, a wyrobów jest już ponad 100. Do tego uruchomiliśmy nową działalność, przejmując 5 procent udziałów w konsorcjum international aeroengines, produkującym popularne silniki do samolotów Airbus serii 300. Przejęliśmy odpowiedzialność za ponad 500 części do pierwszej zabudowy tego silnika. Rozbudowa zakładu jest efektem osiągnięcia maksymalnych zdolności produkcyjnych, a my dalej chcemy się rozwijać - mówi Krzysztof Zuzak, dyrektor zakładu MTU w Jasionce.
Niemiecki potentat w dziedzinie produkcji części do samolotów to pierwszy inwestor, który w 2009 roku wybudował swój zakład w podstrefie mieleckiej strefy ekonomicznej Euro Park w Jasionce. Wczoraj oficjalnie otwarto tu nową część tej firmy - halę o powierzchni 10 tys. m kw. Dzięki temu zatrudnienie wzrośnie tu o 250 osób.
- Polski oddział pełni kluczową rolę w strategii produkcji komponentów do silników lotniczych. Głównym celem jego rozbudowy jest zwiększenie zdolności produkcyjnych wspierających start i rozwój produkcji nowoczesnych silników GTF - mówi dr Rainer Martens, członek zarządu grupy MTU.
- To najnowocześniejszy silnik dla lotnictwa cywilnego na świecie. Jest rewolucyjny. Daje możliwość bardzo znaczącej redukcji emisji szkodliwych substancji i hałasu. Zużywa także znacznie mniej paliwa niż konkurenci. Kalkuluje się, że na jeden samolot da liniom lotniczym nawet milion dolarów oszczędności w ciągu roku - mówi Marek Darecki, prezes Doliny Lotniczej i szef WSK PZL Rzeszów.
Zwraca uwagę, że w MTU powstaną turbiny niskiego ciśnienia do tych jednostek, a w jego firmie przekładnie. - To niezwykłe wydarzenie, Polacy zbudują aż 20 procent tego silnika - wyjaśnia prezes Darecki.
Do nowej części zakładu, MTU poszukuje m.in. wysoko wykwalifikowanych inżynierów: mechaników do projektowania części i materiałowych do badań strukturalnych. Potrzebni są także specjaliści od metalografii oraz operatorzy maszyn, od których nie będzie się wymagać wyższego wykształcenia. Nabór już trwa, a kadra będzie sukcesywnie poszerzana do 2020 roku.
- Warunki pracy są tu bardzo dobre, a pensja atrakcyjna. Na tyle, że opłaca mi się dojeżdżać codziennie do pracy z Mielca. Jestem po technikum mechanicznym, ale dzięki pomocy firmy uczę się języków i szykuję się do studiów. To wszystko procentuje, przy odpowiednim zaangażowaniu można awansować i się rozwijać. Wcześniej pracowałem we Francji i na Węgrzech, po powrocie do kraju miałem kilka możliwości, ale nie żałuję, że trafiłem do MTU - mówi Rafał Bryła, który od mechanika lotniczego przez inspektora doszedł już do stanowiska koordynatora ds. montażu modułów turbin.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Andrzej Sołtysik dostał fuchę w TVP! Wiemy, z kim będzie pracował
- Piotr Gąsowski pokazuje w Polsacie drugą twarz?! Stroi fochy na młodszego kolegę
- Tak wygląda grób Krzysztofa Krawczyka tydzień przed rocznicą. Szczegół łamie serce
- Tak żyje po zwolnieniu z TVP. Dawno niewidziana Nowakowska przyłapana na mieście!