Decyzję o przyspieszeniu prac nad budową połączenia podjął prezydent Tadeusz Ferenc, który podczas ostatniej sesji poinformował o tym radnych. Miejski Zarząd Dróg przygotował już wniosek o zabezpieczenie w budżecie Rzeszowa pieniędzy na opracowanie projektu budowlanego inwestycji.
- Droga powstanie jako przedłużenie 700-metrowego odcinka, który zbudowaliśmy już między skrzyżowaniem al. Rejtana z ul. Lwowską, a terenem, na którym powstanie niedługo nowe targowisko - wyjaśnia Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Wybudowany odcinek ma 700 metrów długości i na razie jest to jednia jezdnia, z dwoma pasami ruchu. Równolegle do niej w drugim etapie powstaną dwa dodatkowe pasy. - Na tym odcinku gotowy jest juz nasyp, na którym jezdnię trzeba będzie zbudować, nie będzie też konieczności budowy wszystkich sieci podziemnych. Dzięki temu koszt tej części łącznika nie powinien być wysoki - mówi Piotr Magdoń. Drogowcy szacują, że wyniesie połowę kwoty wydanej na gotową jezdnię. A ta kosztowała ok. 12 mln zł.
Między targowiskiem a ul. Ciepłowniczą także powstaną dwie jezdnie. Największym wyzwaniem będzie wzmocnienie osuwiskowego terenu w rejonie kopca Konfederatów Barskich oraz budowa estakady nad torami kolejowymi relacji Rzeszów - Przemyśl. Koszt całego łącznika władze Rzeszowa wstępnie szacują na ok. 150 mln zł. Rzeszów będzie się starał pozyskać na ten cel 85 procent unijnej dotacji.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?