Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy łącznik przy ulicy Batorego w Rzeszowie. Powstanie rondo, wiadukt do przebudowy

Bartosz Gubernat
archiwum
Miejski Zarząd Dróg ma pomysł na rozładowanie korków w rejonie ulic Batorego i Siemieńskiego. Poza poszerzeniem przejazdu pod wiaduktem kolejowym planują nową ulicę i rondo w rejonie ZUS.

Okolica ulic Batorego i Siemieńskiego to jedna z najbardziej zatłoczonych części miasta. W godzinach szczytu korki są tu bardzo długie. Główną przyczyną problemów komunikacyjnych jest wąski przejazd pod wiaduktem kolejowym na linii Rzeszów-Przemyśl. Z jednego pasa ruchu kierowcy korzystają tu wahadłowo, a ruch jest sterowany przy pomocy sygnalizacji świetlnej. Dodatkowym utrudnieniem jest niski przejazd pod torami, przez co pod wiaduktem regularnie blokują się auta ciężarowe i autobusy MPK.

Wspólnie z koleją

Właścicielem przeprawy jest kolej, dlatego to ona musi sfinansować jej przebudowę. Projekt zmian opracowywanych przez PKP jest już na ukończeniu.

- Zakłada, że pod wiaduktem w miejscu jednego pasa ruchu powstaną trzy. W także chodnik i ścieżka rowerowa. Przestrzeń pod torami będzie miała aż 21,7 metra szerokości - mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Przebudowę wiaduktu w jego górnej części będzie prowadzić kolej. Na mocy porozumienia z PKP, budowę nowej jezdni zleci natomiast miasto. Jak tłumaczy dyrektor Świder, zmiany w rejonie wiaduktu to jednak tylko część większego przedsięwzięcia. Od przejazdu pod torami, w kierunku ulicy Siemieńskiego trzy pasy ruchu doprowadzą do skrzyżowania z ul. Kochanowskiego. Niewykluczone, że zostanie zamontowana na nim sygnalizacja świetlna.

W kierunku południowym skrajny, prawy pas zostanie prawoskrętem w obecną ulicę Batorego. Jej znaczenie będzie jednak znacznie mniejsze niż dzisiaj, ponieważ ruch od strony ulicy Siemieńskiego w kierunku placu Głowackiego zostanie poprowadzony nową drogą.

- Dwa pasy poprowadzą spod wiaduktu prosto, do ulicy Styki, a stąd przez ulicę Śniadeckich do przychodni lekarskiej i w kierunku placu Głowackiego. Przy ZUS planujemy budowę ronda, które ułatwi kierowcom jazdę. W jednym miejscu spotyka się tu wiele jezdni - mówi Andrzej Świder.

Aby wyeliminować problem ciężarówek blokujących się pod wiaduktem, drogowcy planują obniżenie jezdni o około 1,5 metra.

Po drugiej stronie rzeki

Ułatwienia w tym rejonie przygotowywane są także po drugiej stronie Wisłoka, równolegle do ulicy Siemieńskiego i przejazdu pod wiaduktem. Między targowskiem powstającym na przedłużeniu alei Rejtana, a ul. Ciepłowniczą powstanie droga dwupasmowa, która te same tory kolejowe przetnie górą, przez estakadę. Trasa z dwiema jezdniami i czterema pasami ruchu połączy się z mostem Załęskim, który również ma być rozbudowany do dwóch jezdni. Lada dzień urzędnicy zlecą opracowanie projektu drogi, który prawdopodobnie przygotuje firma Mosty Katowice.

- Projekt obejmie zarówno budowę drogi, jak i zabezpieczenia osuwiska, które występuje na trasie przebiegu przyszłej drogi - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Zarówno na inwestycję przy ul. Batorego, jak i przedłużenie al. Rejtana miasto chce zdobyć unijne dotacje. Wnioski zostaną złożone po opracowaniu projektów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24