Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Władze Jarosławia chcą uporządkować chaos reklamowy

Hubert Lewkowicz
Hubert Lewkowicz
Na stronie internetowej urzędu miasta Jarosławia można znaleźć przykłady szyldów, których kolorystyka koresponduje z otoczeniem, np. z Lublina.
Na stronie internetowej urzędu miasta Jarosławia można znaleźć przykłady szyldów, których kolorystyka koresponduje z otoczeniem, np. z Lublina. UM Jarosław
Władze miasta chcą poprawić wizerunek Jarosławia. Uważają, że obiekty architektury zostały zdominowane przez wszędobylskie reklamy i chcą to zmienić. Pierwszy krok został poczyniony.

Podczas ostatniej sesji Rady Miasta Jarosławia podjęto uchwałę intencyjną, która obliguje burmistrza do przygotowania rozwiązań dotyczących zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. To początek drogi do poprawy estetyki w mieście.

Poprawa wizerunku Jarosławia jest konieczna

- Ponieważ reklama zdominowała wiele obiektów architektury miasta Jarosławia oraz powoduje deprecjacje wartości architektonicznych, ładu przestrzennego oraz krajobrazu kulturowego naszego miasta, konieczne jest podjęcie działań mających na celu poprawę jakości przestrzeni publicznej oraz wizerunku miasta – tłumaczy Jacek Żołyniak, dyrektor wydziału geodezji i gospodarki mieniem Urzędu Miasta Jarosławia.

To pierwszy krok ku poprawie wizerunku miasta, na którym cieniem kładą się zakłócające go reklamy. Na podjęte przez radę decyzje pozwala ustawa, która mówi, że to właśnie ten organ może ustalić zasady sytuowania, tablic i urządzeń reklamowych, ich gabaryty, standardy a nawet rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być te reklamy wykonane.

Następnym krokiem po podjętej właśnie przez jarosławskich radnych uchwale intencyjnej będą konsultacje społeczne, po których opracowany zostanie kodeks reklam, elementów małej architektury oraz ogrodzeń. Dopiero wtedy zostanie przygotowany projekt uchwały rady miasta, który po uzyskaniu opinii m.in. konserwatora zabytków, inspektora ochrony środowiska i straży pożarnej, trafi na biurka radnych.

Mieszkańcy powiedzą, jakich chcą reklam

Co da ta regulacja?

- W uchwale można określić gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane reklamy, urządzenia reklamowe oraz szyldy. Uchwała reklamowa zostanie opracowana po konsultacjach społecznych mających na celu zapoznanie się ze stanowiskiem mieszkańców i reklamodawców, w jaki sposób chcieliby uporządkować reklamowy chaos – wyjaśnia Jacek Żołyniak.

Uchwała będzie dotyczyła wszystkich

Obecnie obowiązujące zarządzenie burmistrza, które reguluje lokalizowanie reklam dotyczy tylko budynków należących miasta lub do spółek podległych gminie miejskiej. W innym przypadku obowiązuje jedynie zgłoszenie do organu administracji, poza sytuacjami, gdy reklama z racji gabarytów wymaga pozwolenia budowlanego lub gdy znajduje się w pasie drogowym. Zgody konserwatora zabytków wymagają reklamy na nieruchomościach będących obiektami zabytkowymi.

Nowa uchwała ma dotyczyć wszystkich nieruchomości. Będzie obowiązywać na terenie całej gminy miejskiej, ale – jak podkreśla dyrektor wydziału geodezji i gospodarki mieniem UM - dla wybranych obszarów można będzie ustalić różne regulacje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24