Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Webinar to coraz popularniejsza forma zarabiania na sprzedawaniu wiedzy w internecie. Ile można zarobić organizując szkolenie?

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Zdalna nauka, zdalna praca - powoli wchodzimy w świat zorganizowany wedle zasad cyfrowych. Płatne wydarzenia w Internecie typu webinar dają zarobić jego organizatorom konkretne pieniądze, bo potrafimy właściwie ocenić wartości jakie daje takie cyfrowe spotkanie? Czy to dopiero początek nowej gałęzi biznesu, która z przychodów liczonych w tysiącach złotych wkrótce przejdzie na miliony?
Zdalna nauka, zdalna praca - powoli wchodzimy w świat zorganizowany wedle zasad cyfrowych. Płatne wydarzenia w Internecie typu webinar dają zarobić jego organizatorom konkretne pieniądze, bo potrafimy właściwie ocenić wartości jakie daje takie cyfrowe spotkanie? Czy to dopiero początek nowej gałęzi biznesu, która z przychodów liczonych w tysiącach złotych wkrótce przejdzie na miliony? Grzegorz Dembiński / Polska Press
Od początku roku w Polsce odbyło się ponad tysiąc płatnych webinarów, średni przychód z każdego wydarzenia to prawie 2,5 tys. złotych. Natomiast rekordzista na jednym spotkaniu online zyskał 57 420 złotych. To niemal dwa razy więcej niż organizatorzy podobnych przedsięwzięć w Niemczech czy Szwajcarii.

Polska platforma do wideokonferencji i webinarów ClickMeeting sprawdziła, jak wygląda rynek płatnych wydarzeń.

Średni zarobek na webinarze to ponad 2 400 złotych

Najpopularniejsze wydarzenie w Polsce przełożyło się na przychód blisko 60 tys. złotych. Dla porównania w tym samym okresie w Niemczech padł rekord w wysokości 4 784 euro czyli ok. 23 tys. złotych, w Austrii 3 094 euro, a w Szwajcarii 900 euro. Średni przychód z jednego webinara w Polsce to 2 443 złote, a u naszych zachodnich sąsiadów 512 euro.

– Cały czas widzimy zainteresowanie płatnymi wydarzeniami na naszej platformie, a z naszych danych jasno wynika, że Polska pod tym względem wyróżnia się na tle Europy Środkowej - komentuje Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.

- Takie wydarzenia to doskonała forma dzielenia się swoją wiedzą oraz możliwość dotarcia do bardzo szerokiej grupy odbiorców z różnych części kraju i nie tylko, przy stosunkowo niskich nakładach związanych z organizacją takiego wydarzenia. Eksperci bardzo szybko docenili ten format, dostrzegając w nim wiele zalet. Osobiście uważam, że branża płatnych webinarów swój najlepszy czas zdecydowanie ma jeszcze przed sobą – dodaje Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.

Ponad tysiąc płatnych webinarów już w tym roku

W swoim badaniu ClickMeeting wziął pod uwagę okres od stycznia do 24 października 2022 roku. Jak się okazuje, w tym okresie w Polsce odbyło się 1 009 płatnych wydarzeń, które łącznie zgromadziły 28 408 uczestników. Dla porównania w tym samym czasie w Niemczech odbyło się 262 tego typu webinarów, na które w sumie wykupiono 5 235 dostępów.

Trwa głosowanie...

Czy 2022 rok to dobry czas na inwestycje?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Webinar to coraz popularniejsza forma zarabiania na sprzedawaniu wiedzy w internecie. Ile można zarobić organizując szkolenie? - Strefa Biznesu

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24