Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Ropczycach rozpoczną produkcję części do bolidów Formuły 1

Stanisław Siwak
Tomasz Babicz i jacht produkowany w Ropczycach.
Tomasz Babicz i jacht produkowany w Ropczycach. Fot. S. Siwak
Stocznia Rega w Ropczycach niebawem rozpocznie produkcję części do bolidów Ferrari startujących w wyścigach Formuły -1. W tym celu zakupiła specjalne urządzenia.

Nowa 24-metrowa łódź rodem z ropczyckiej Stoczni Rega właśnie została nominowana na targach w Cannes do tegorocznego tytułu Jacht Europy w Cannes. W mieście słynącym z festiwali filmowych, odbywają się też, co roku prestiżowe targi, które gromadzą czołówkę europejskich i światowych producentów pełnomorskich jachtów.

Ciągle się rozwijają

Tomasz Babicz i Waldemar Królikowski, założyciele i współwłaściciele stoczni,  ciągle ją rozwijają. - Właśnie budujemy nową halę produkcyjną o powierzchni 2 tysięcy metrów kwadratowych. Zakupiliśmy też nowoczesną maszynę niezbędną do produkcji części do bolidów firmy Ferrari startujących w najbardziej prestiżowej Formule-1 – informuje pan Tomek.

Jak dwaj ropczyczanie trafili do ekskluzywnego grona producentów podzespołów do Formuły-1? Trochę z przypadku, bo przed kilku laty postanowili rozszerzyć swą działalność na inne branże niż tylko budowa łodzi. Zainteresowała ich motoryzacja. A że mają ugruntowaną pozycję na rynku włoskim, więc bez trudu rozpoczęli współpracę z firmami, które wykonują podzespoły dla Ferrari.

Choć brzmi to nieco sensacyjnie, w Ropczycach rozpoczęli produkcję elementów karoserii do najnowszego, ekskluzywnego modelu ferrari. Wiele elementów jak błotniki, dach a nawet rama będą z włókien węglowych. Umowa opiewa na wykonanie 560 karoserii tego auta. To ekskluzywna, ograniczona seria dla bogaczy. Taki samochód kosztuje w granicach 1,.5 miliona euro, a wszystkie egzemplarze zostały sprzedane jeszcze przed uruchomieniem produkcji.

Technologie z najwyższej półki

Teraz Tomasz i Waldemar intensywnie przygotowują się też do rozpoczęcia produkcji części karoserii do słynnych wyścigowych samochodów Ferrari startujących w Formule-1.

Uchodzą w świecie za wybitnych specjalistów od wykonywania różnych skomplikowanych  elementów z kompozytów i włókien węglowych. Dlatego zakupili urządzenia, by przejąć produkcję części do bolidów F-1 od firm włoskich. _– Jest o co się bić, gdyż chodzi o technologie z najwyższej półki _– ocenia pan Tomek.

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24