PGE Obrót SA to jedna z kluczowych spółek PGE Polskiej Grupy Energetycznej SA – największej grupy energetycznej w Polsce i jednej z największych firm energetycznych w Europie Środkowej i Wschodniej. Spółka koncentruje swoje działania na sprzedaży energii elektrycznej.

W wyniku przeprowadzonej w ub. r. konsolidacji GK PGE SA – programu uznawanego za jeden z największych projektów modernizacyjnych zrealizowanych kiedykolwiek w Polsce - centrala PGE Obrót SA znajduje się w Rzeszowie. Oddziały mają swoje siedziby w: Białymstoku, Lublinie, Warszawie, Zamościu, Skarżysku-Kamiennej oraz dwa w Łodzi.

PGE Obrót SA obsługuje ponad 5 milionów odbiorców, w tym: gospodarstwa domowe, instytucje, małe i średnie firmy, a także duże przedsiębiorstwa przemysłowe i usługowe.

Udogodnienia dla klientów
W oparciu o posiadany potencjał Spółka zorganizowała silne służby handlowe, które pozwalają jej skutecznie konkurować na zliberalizowanym rynku energii elektrycznej i pozyskiwać nowych klientów.

- Przypomnę, że od 1 lipca 2007 roku wszystkie gospodarstwa domowe w Polsce mają możliwość kupowania energii elektrycznej od dowolnego podmiotu. Naszym celem jest zatem prowadzenie działalności w taki sposób, aby z powodzeniem konkurować z innymi firmami z branży energetycznej – mówi Henryk Małecki, prezes PGE Obrót.

Spółka konsekwentnie rozwija zakres świadczonych usług, wdrażając atrakcyjne oferty dla biznesu, konkurencyjne taryfy, a także wprowadzając udogodnienia dla odbiorców energii elektrycznej korzystających z usług Biur Obsługi Klienta, których Spółka ma na obszarze swojego działania ponad 80.

Dla wygody klientów

Od 2 listopada PGE Obrót SA wprowadziła nowe godziny pracy Biur Obsługi Klienta. To odpowiedź na oczekiwania klientów, którym PGE pragnie zapewnić komfortowe warunki obsługi. BOK-i obsługujące największą liczbę klientów - w Rzeszowie, Białymstoku, Lublinie, Warszawie (teren), Zamościu, Łodzi, Radomiu i Kielcach - są czynne w dni robocze od godz. 8 do godz. 19. Pozostałe Biura Obsługują Klientów od godz. 8 do godziny 17.

- Biura są miejscem, w którym możemy bezpośrednio oraz na partnerskich zasadach kontaktować się z naszymi klientami – mówi Lucjan Beźnicki, dyrektor departamentu obsługi klienta PGE Obrót S A – Tutaj klient może dowiedzieć się o korzystnych dla siebie taryfach, dokonać korekty faktury lub złożyć reklamację. Odbiorcy mogą podpisać z nami umowę kompleksową. To ogromne udogodnienie, ponieważ nie muszą zawierać dwóch umów – osobno z PGE Dystrybucja (przesył energii) i osobno z PGE Obrót (sprzedaż).

 

Gwarancja niższej ceny

Spółka proponuje także oferty, dzięki którym klienci mogą zaoszczędzić na opłatach za prąd. Ostatnim takim przykładem jest ”Oferta Jesienna” skierowana do małych i średnich firm. Tym, którzy skorzystają z tej możliwości i podpiszą umowę do 31 grudnia br., PGE Obrót oferuje gwarancję niższej ceny nawet do końca 2014 roku.

– Możliwość uzyskania stabilnej ceny do końca czerwca 2013 roku lub progresywnych zniżek nawet do końca 2014 roku to jeden z najdłuższych promocyjnych okresów proponowanych na rynku. Dzięki naszej ofercie klient może bezpiecznie i precyzyjnie zaplanować wydatki związane z opłatami za energię elektryczną. Duże zainteresowanie naszymi dotychczasowymi ofertami dowodzi, że jesteśmy postrzegani przez odbiorców jako wiarygodny i stabilny partner – mówi Jakub Jadziewicz, dyrektor departamentu marketingu PGE Obrót SA.

Właściciele firm mogą skorzystać z dwóch propozycji: pierwszy wariant to gwarancja stałej ceny za energię do końca czerwca 2013 roku. Drugi (progresywny) jest ofertą dla firm, które podpiszą umowę z PGE Obrót SA. na najbliższe 3 lata. Z każdym rokiem upust cenowy będzie większy: w pierwszym roku – o 2 proc., w drugim – o 2,5 proc., w trzecim – o 3 proc.

Ranga i znaczenie firmy

O randze i znaczeniu PGE świadczą fakty i liczby. Roczna produkcja energii elektrycznej w GK PGE w 2010 r. wyniosła ok. 53 TWh. Moc zainstalowana elektrowni i elektrociepłowni należących do Grupy Kapitałowej PGE to 12,2 GW, co daje GK PGE 12. pozycję na liście największych producentów energii w Europie. Udział w rynku sprzedaży energii w Polsce to blisko 30 proc.