Perfumy, kwiaty, a może weekend w SPA? Co roku, przed 8 marca, wielu mężczyzn zastanawia się, co najbardziej uszczęśliwi kobietę. Warto więc wiedzieć, że bardzo zmieniły się ostatnio oczekiwania naszych pań…

Goździki i czekoladki to miłe prezenty, ale z lekka trącące romantyzmem PRL-u. Stylowe laptopy, czytniki ebooków, smartfony czy lustrzanki to tylko niektóre “męskie gadżety”, które coraz częściej trafiają w delikatne ręce kobiet.

Kobiety gustują w rzeczach modnych

59 proc. kupujących czytniki ebooków stanowią kobiety, jak wynika ze statystyk prowadzonych przez sklep internetowy OleOle.pl – jednego z czołowych e-sprzedawców w dziedzinie elektroniki użytkowej.

Tendencji tej nie można wytłumaczyć jedynie zamiłowaniem pań do czytania. Bliższa prawdy jest myśl, że wiele kobiet gustuje w rzeczach modnych i stylowych. Nadal 40 proc. klientów decydujących o zakupie pralki, zmywarki, lodówki czy innych sprzętów AGD stanowią kobiety. Mężczyźni natomiast dominują jako klienci w kategorii sprzętu RTV – robi to aż 77 proc. panów. Mimo to, statystyki mogą wskazywać na pewien przełom. W ubiegłym roku 14 proc. kobiet zakupiło iPady i tablety multimedialne, 18 proc. wyposażyło swoje domy w zestawy kina domowego, 22 proc. kupiło projektory multimedialne, a aż 36 proc. kobiet nabyło iPody oraz odtwarzacze mp3.

Tworzone z myślą o kobietach



Współczesna kobieta sama decyduje, co kupić i jak zorganizować sobie czas. iPady, tablety, notebooki to nie tylko gadżety, które ułatwiają życie mężczyznom. Coraz częściej myślą o nich również panie. Potrzeby kobiet dawno już odbiegają od laurkowego stereotypu. Nowoczesne akcesoria stają się dopełnieniem stylu życia, stawianym na równi z ubraniami, butami czy kosmetykami. Dlatego też coraz więcej elektronicznych przedmiotów tworzonych jest z myślą o płci pięknej.

 

Kochanie! Zrób mi zdjęcie!

Kobiety coraz częściej kupują aparaty cyfrowe i lustrzanki. Aż 27 proc. pań zdecydowało się na zakup aparatu cyfrowego, a 25 proc. zakupiło lustrzankę. Projektanci aparatów coraz częściej starają się pogodzić techniczne możliwości z wizualnym wyrafinowaniem.

– Młode, niezależne i ambitne kobiety zarówno w pracy jak i życiu osobistym interesują się stroną techniczną kupowanego urządzenia. Chcą mieć pewność, że zakupiony sprzęt spełnił ich oczekiwania, oczywiście w zależności do czego ma być przeznaczony. Nikt nie chce, aby zakup okazał się nietrafioną inwestycją, zwłaszcza, kiedy wydajemy na niego sporą sumę pieniędzy. Design jest również istotnym czynnikiem przy dokonywaniu zakupu – komentuje Natalia, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, fotograf. – Rzeczywiście, myślę ze kobiety coraz częściej dokonują "świadomego" wyboru sprzętu. Jeżeli same mają wątpliwości pytają się o radę najbliższych, znajomych, albo szukają odpowiedzi w Internecie. Dokonując wyboru pierwszego sprzętu postępowałam w ten właśnie sposób. Strona techniczna była dla mnie niezwykle istotna – dodaje.

 

Wygoda, elegancja, mobilność…

27 proc. sumy wszystkich urządzeń mobilnych nabywanych w sklepie internetowym OleOle.pl stanowią te zakupione przez kobiety – 18 proc. z tego stanową smartfony. Najwięcej tego rodzaju urządzeń kupują panie w województwie mazowieckim, a najmniej mieszkanki w województwa opolskiego, podkarpackiego i pomorskiego.