Plany oraz dokumentacja są niezbędne do rozpoczęcia remontu około 50-kilometrowej linii kolejowej, która łączy stację Nowy Zagórz ze stacją Łupków, na granicy Polsko - Słowackiej. Obecnie jeżdżą po niej pociągi relacji: Gdynia Główna - Łupków, Zagórz - Komańcza, Rzeszów - Medzilaborce (Słowacja). Przebudowa ma obejmować wymianę torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem. Na peronach pięciu stacji pojawią się też udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
- Projekt ma być przygotowany tak, by pociągi pasażerskie mogły jeździć z prędkością 80 km/h, a towarowe 50 km/h. To taka prędkość, na jaką linia o charakterze górskim została zbudowana. Sprawdzone zostaną również możliwości tam, gdzie to będzie możliwe, zwiększenia prędkości - opisuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Projekt przebudowy ma być gotowy w 2022 roku, natomiast ukończenie samego remontu jest planowane do 2027.
- Rewitalizacja obejmie również 128 obiektów inżynieryjnych. Do przebudowy przygotowanych będzie m.in. 26 mostów, 13 wiaduktów oraz 1 tunel kolejowy. Na tym odcinku zlokalizowanych jest również 40 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania te również mają być zmodernizowane - wymienia Piotr Hamarnik.
Zobacz też: 20 najbiedniejszych gmin na Podkarpaciu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Słowa Justyny Kowalczyk rok po śmierci męża. Zdradziła, jak wygląda jej życie
- Maciej Dowbor drży o swoją pracę w Polsacie?! Wyjawił nam prawdę o swoich KREDYTACH
- Rafał Mroczek tworzy wymarzony dom. Będzie kosztować krocie [TYLKO U NAS]
- Andrzej Zieliński pocałował brata po śmierci. To stało się potem. "Trudno uwierzyć"