MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rzeszowski Zelmer i Maryla Rodowicz wśród najsilniejszych marek w Polsce

Stanisław Siwak [email protected] Fot. Krzysztof Łokaj
W rzeszowskim Zelmerze.
W rzeszowskim Zelmerze.
Zelmer zwyciężył w branży elektronicznej, a w czołówce najsilniejszych marek w Polsce znalazła się też piosenkarka, Maryla Rodowicz. Najsilniejszą marką w Polsce jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

 

Zelmer obok Nokii i Sony

- To dla naszego zakładu bardzo ważna informacja i wielka satysfakcja, że utrzymujemy się w ścisłej czołowe najsilniejszych marek jeśli idzie o branżą elektroniczną, obok Nokii i Sony - powiedziała nam Agnieszka Grabowska, kierownik Biura Zarządu i Organizacji i jednocześnie rzecznik prasowy Zelmeru S.A. w Rzeszowie, która przekazała nam wyniki badań.

Najsilniejsze marki w Polsce to Lipton, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Delicje oraz sama Polska (jako kraj) - wynika z najnowszej edycji BrandAssetT Valuator przygotowanego przez BAV Consulting.
W pierwszej dwudziestce rankingu dominują
marki spożywcze, szczególnie silne okazały się słodycze, ale pojawiła się także np. Maryla Rodowicz - zaznacza Wanda Żółcińska, autorka opracowania.

Na kolejnych miejscach rankingu znalazły się marki: TVN, Mieszanka Wedlowska, Tymbark, Ptasie Mleczko, Alpen Gold, Hochland, Nokia, RMF FM, Nivea, National Geographic, Blend-a-Med., Winiary, Knorr, Jacobs, Maryla Rodowicz i Algida.

 

Przebadano ponad tysiąc marek!

W badaniu marką może być niemal wszystko, co funkcjonuje na rynku i w świadomości konsumenta: towary, usługi, instytucje, waluty, kraje czy osoby publiczne. W tegorocznym badaniu BrandAssetT Valuator przebadano 1294 marki z 95 kategorii.

Najsilniejsze marki intarnetowe

Najsilniejszymi markami internetowymi okazały się: Allegro.pl, Gadu-Gadu, Google, YouTube i Gmail. W branży elektronicznej zwyciężyły: Nokia, Sony, Bosch, Zelmer oraz Samsung.

Według autorów badania marka składa się z czterech elementów. Pierwszy to wyróżnialność, która pokazuje czym marka różni się od innych, jakie są jej unikalne cechy, czy konsumenci są skłonni zapłacić za nią więcej niż za "zwykły" produkt, jak cechy charakterystyczne marki przełożyć na marżę i zysk. W Polsce w tym roku marki o największej wyróżnialności to: National Geographic, WOŚP, Lipton, Doda, Maryla Rodowicz i Delicje.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24