Odkąd miasto wycofało się z planów budowy kolejki naziemnej, pojawiła się luka w transporcie publicznym. Lekarstwem na to ma być wprowadzenie do Rzeszowa nowoczesnej linii tramwajowej, która usprawniłaby komunikację publiczną.
Nowa perspektywa finansowa
Są szanse i perspektywy na wprowadzanie w naszym mieście tramwaju. Chcemy zachęcić władze Rzeszowa, aby zastanowiły się nad jak najszybszym wprowadzeniem takiego rozwiązania. Wśród mieszkańców zależy nam na wywołaniu entuzjazmu do takiego rozwiązania komunikacyjnego. Jesteśmy na progu nowej perspektywy finansowej. Rzeszów stoi przed szansą zdobycia ogromnych pieniędzy z programu „Rozwój Polski Wschodniej” na ten cel. Nie ma, co zwlekać tylko należy na temat tramwaju w Rzeszowie rozpocząć dyskusję – mówi Marcin Fijołek szef radnych klubu PiS w Radzie Miasta Rzeszowa.
Szczegóły, co do trasy nowej linii tramwajowej w Rzeszowie nie są jeszcze znane.
- Dzisiaj przebiegu trasy tramwajowej nie podamy. Chcemy poważnie potraktować ten projekt i najpierw przeprowadzić szereg analiz, związanych z komunikacją miejską. Dopiero wtedy będzie można mówić o konkretnych trasach. Kwestia, którędy tramwaj pojedzie jest obecnie otwarta. Kolejna kwestia to taki ruch przydałby się w śródmieściu. Ruch samochodowy na przestrzeni lat przesuwa się na północ Rzeszowa. Być może za jakiś czas udałoby by się odciążyć ulicę Piłsudskiego i tak jak jest na Nowym Świecie w Warszawie oprócz ruchu pieszych jeździłby nią tramwaj – mówi Robert Kultys radny PiS.
Przedłużenie przestrzeni miejskiej
Łukasz Zaborowski z Instytutu Sobieskiego w Warszawie przedstawił na prezentacji jak w miastach francuskich wprowadzenie nowoczesnej linii tramwajowej.
- Tramwaj ma być przedłużeniem przestrzeni miejskiej. W miastach francuskich dojeżdża on do ścisłego centrum miasta, do kampusu czy szpitala. Niemal pod same drzwi. Co ciekawe nowoczesne tramwaje są bardzo ciche, potrzebują niewiele miejsca do przemieszczania się, dlatego są bardzo funkcjonalne. Badania pokazują, że jeśli jest wprowadzony ruch tramwajowy to kierowcy samochodowi, o wiele chętniej przesiadają się do tego środka komunikacji w przeciwieństwie do autobusów. Tramwaj jest wstanie wjechać w takie miejsca gdzie nie zrobi tego autobus, dlatego jest on tak atrakcyjnym środkiem transportu – wyjaśnia Łukasz Zaborowski.
Jednym z pierwszych miast, w których zdecydowano się wybudować sieć tramwajową jest Olsztyn. Okazuje się, że mieszkańcy chętnie zaczęli korzystać z nowego środka transportu.
-W Olsztynie sieć tramwajową wybudowano tak jak nie powinno się jej budować a i tak okazało się, że cieszy się dużym uznaniem. Gdyby wykonano ją jak należy to jeszcze więcej osób by z niej korzystało – dodaje ekspert z Instytutu Sobieskiego.
Jedynym minusem jest koszt budowy takiej sieci, ponieważ oscyluje on w granicach pół miliarda złotych.
Strefa Biznesu: W Polsce przybywa pracowników z Ameryki Południowej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Wiemy, ile za krzesła zapłaciła Lara Gessler! Cena nie na kieszeń przeciętnego Polaka
- Scysja na planie "Nasz Nowy Dom". Romanowska nie ma posłuchu wśród uczestników?!
- Smaszcz mówi o ślubie Cichopek i Kurzajewskiego, będą MIELI DZIECKO?! TYLKO U NAS
- Janina z "Sanatorium" OBNAŻA Tadeusza! Wciska gadżety z jej intymnymi zdjęciami?!