MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Opóźnione faktury PGE w Rzeszowie. Czytelnik martwi się, że będzie musiał dopłacać

Kinga Dereniowska
Kinga Dereniowska
Anna Kaczmarz / Polska Press
Do naszego Czytelnika z Rzeszowa nie dotarła w terminie faktura za prąd. Martwi się, że będzie musiał zapłacić za zwłokę w opłacie, a przecież to nie jego wina. PGE uspokaja, że w takiej sytuacji, Czytelnik nie poniesie żadnych konsekwencji.

- Nie wiem, czy to winna PGE SA, czy operatora pocztowego, ale faktury papierowe za prąd wystawione już w połowie lutego z terminem płatności pierwszej faktury na dzień 01.03.2021 roku, nie dotarły do mnie przed tym terminem

- napisał pan Tomasz z okolic Olbrachta w Rzeszowie.

Dodaje, że to nie jest pierwszy raz, kiedy pojawiły się problemy z terminowym przesłaniem faktur do klientów.

- Narażają nas na dodatkowe koszty, m. in. opłaty za opóźnienia płatnościach. Bardzo proszę o interwencje w tej sprawie - poprosił nasza redakcję pan Tomasz.

PGE: Czytelnik nie zapłaci dodatkowo

Rzecznik prasowy PGE Obrót S.A., Mariusz Majewski, tłumaczy z czego wynikają opóźnienia w dostarczaniu rachunków.

- Ewentualny poślizg związany z otrzymaniem faktury może dotyczyć nowego typu klientów: prosumentów. Wiąże się to zarówno z utrzymującą się dużą popularnością małych instalacji fotowoltaicznych, różnym cyklem rozliczeniowym (miesięcznym; kwartalnym, półrocznym, rocznym), jak i obowiązującą od 1 stycznia opłatą mocową - wyjaśnia Mariusz Majewski.

Co ważniejsze Majewski zapewnia, że nasz Czytelnik, jak i wszystkie osoby, które faktur nie otrzymały na czas, nie będą przez to narażone na dodatkowe opłaty.

- Klientów, którym zdarzyła się podobna sytuacja, czyli dostaną fakturę nieco później, ale w kwartalnym okresie rozliczeniowym, zapewnia, że nie będzie się to wiązało z żadnymi dodatkowymi kosztami finansowymi. Przepraszamy za niedogodności i podkreślamy, że pracujemy intensywnie, aby obsługa umów dot. energii elektrycznej przebiegała w sposób sprawny

- obiecuje Mariusz Majewski.

Jednocześnie przedstawiciel PGE przypomina, że w uniknięciu takich sytuacji może pomóc aktywacja PGE eFaktury.

- Taka refaktura możliwość wglądu w nasze płatności i faktury w każdej chwili z poziomu komputera lub aplikacji w telefonie - zachęca.

Żeby aktywować PGE eFakturę drogą online, wystarczy wejść na www.pge-obrot.pl/formularze/e-faktura, wskazać dla kogo ma być uruchomiona eFaktura (osoba fizyczna/firma), podać adres e-mail, numer klienta i wyrazić zgodę na otrzymywanie elektronicznego rozliczenia. Elektroniczny formularz wyrażenia zgody to nie jedyny sposób, aby aktywować tę formę rozliczeń. Można także zaakceptować zgodę w eBOK www.ebok.gkpge.pl, zakładka: „Ustawienia - Moje zgody” albo zadzwonić na Infolinię PGE 422 222 222. Można także wysłać wiadomość na: [email protected].

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24