Obecnie prace prowadzone są na całej długości drogi obwodowej. W znacznej części są to końcowe roboty.
Na początkowym odcinku, przy ul. Lwowskiej, montowane są już ekrany ochronne. Na pasie oddzielającym dwie jezdnie wysypana została warstwa humusu i zieleni się trawa. Na całym odcinku wykonywane są nasypy, prowadzone są prace stabilizacyjne, układane jest kruszywo. Ponadto w kilku miejscach roboty przy sieci kanalizacyjnej, wodociągowej, oświetleniu.
Budowa za 102 mln złotych
- Obecnie to największa inwestycja prowadzona w Przemyślu. Ta droga na pewno rozwiąże część problemów komunikacyjnych miasta. Obwodowa będzie miała również znaczenie gospodarcze - mówi Robert Choma, prezydent Przemyśla.
Całkowita wartość kontraktu to blisko 102 mln złotych. Dofinansowanie z programów unijnych, w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej, wynosi 85 mln złotych. 6,5 mln złotych dorzuciło ministerstwo finansów. Resztę dokłada miasto. Większość samorządów może tylko pomarzyć o takiej proporcji finansowania miejskich inwestycji.
Budowana obwodnica połączy ul. Lwowską z ul. Słowackiego, czyli drogę krajową nr 4, do polsko - ukraińskiego przejścia granicznego w Medyce, z wojewódzką 885, do planowanego polsko - ukraińskiego przejścia z Ukrainą w Malhowicach. Plany wobec tej inwestycji są już zaawansowane. Przejście ma być gotowe w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat.
Czas myśleć o zachodniej obwodnicy miasta
Druga część drogi obwodowej zakończy się rondami. W ciągu ul. Słowackiego oraz ul. Lwowskiej. Na odcinku kilkuset metrów tej drugiej ulicy prowadzone są obecnie prace remontowe. Od przyszłego ronda aż do obecnego ronda Kresowian. Chodzi o dogodne połączenie wschodniej i południowej części miasta z wylotem w kierunku Jarosławia i znajdującego się w Zadąbrowiu, ok. 11 km od Przemyśla, węzła autostrady A4. Poprawi się również dojazd do przejścia granicznego w Medyce.
Oddana do użytku dwa lata temu pierwsza część obwodnicy Przemyśla znacznie usprawniła ruch we wschodniej części miasta. Nie ma już tutaj korków, które dawniej były zmorą kierowców. Drugi fragment obwodowej odkorkuje południową część. Pozostaje jeszcze zachodnia część miasta. Zwłaszcza ul. Grunwaldzka i Wybrzeże Piłsudskiego. W godzinach rannego i popołudniowego szczytu trudno nimi przejechać. Rozwiązaniem ma być zachodnia obwodnica. To jednak odleglejsze plany. Przede wszystkim wymagają akceptacji sąsiednich gmin.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?