- Obostrzenia zostały poluzowane, jesteśmy zaszczepieni, a urzędy nadal nie pracują tak, jak powinny - denerwuje się pani Zofia z Rzeszowa. - Przyjechałam do Pierwszego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie złożyć druk o darowiźnie i zostałam odesłana z kwitkiem, ponieważ nie umówiłam się wcześniej na spotkanie. Dodam, że w urzędzie nie było nikogo przy okienkach. Wróciłam do domu i postanowiłam umówić się telefonicznie. Niestety dodzwonienie się tam graniczy z cudem. Udało się dopiero po kilku godzinach. Nie mogłam umówić się przez internet, ponieważ nie mam komputera.
O interwencję poprosił nas też pan Krzysztof z Rzeszowa, który przyjechał do urzędu skarbowego zapłacić podatek zakupu samochodu.
- Już przy wejściu zostałem poinformowany, że nie załatwię niczego, jeśli nie byłem umówiony - opowiada. - Wróciłem do samochodu, umówiłem się przez internet i za pół godziny wróciłem do placówki. To absurd. Ja jestem młody, ale co mają robić osoby starsze, które też przyjeżdżają tutaj załatwiać różne sprawy?
Skontaktowaliśmy się z urzędem.
- Podatnicy wiele spraw załatwiają przez internet i korzystają z coraz szerszego katalogu usług elektronicznych oferowanych przez Krajową Administrację Skarbową. Jeżeli jednak decydują się pójść do urzędu skarbowego, powinni umówić wizytę - odpowiada asp. Edyta Chabowska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie.
- Usługa umawiania wizyt, która w czasie pandemii miała szczególne znaczenie w zakresie bezpieczeństwa, jest przyjętym standardem obsługi naszych klientów. Funkcjonalność tej usługi pozwala zaplanować spotkanie w dogodnym dla podatnika terminie i godzinie oraz ułatwia załatwianie spraw. Usługa zwiększa komfort klientów, a także oszczędza ich czas, ponieważ umawiając wizytę, załatwiamy swoją sprawę bez czekania w kolejce.
I dodaje, że najszybszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczą cztery kroki: wybór województwa oraz urzędu, sprawy do załatwienia, daty i godziny, i podanie danych i numeru kontaktowego.
- Po umówieniu wizyty na podany numer telefonu lub e-mail wysyłane jest potwierdzenie rezerwacji z informacją o m.in. stanowisku/pokoju, do którego powinniśmy się zgłosić w dniu wizyty - wyjaśnia asp. Chabowska. - Wizytę można także umówić telefonicznie, dzwoniąc do swojego urzędu skarbowego. Wprowadzenie systemu rejestracji wizyt usprawnia obsługę klienta. I tak też oceniają to sami klienci, co stwierdzamy na podstawie przesłanych ankiet z badań satysfakcji klienta.
Asp. Chabowska nie zgadza się z zarzutami o utrudnionym kontakcie z urzędem.
- Pracownicy urzędów skarbowych są dostępni dla naszych klientów zarówno podczas bezpośrednich wizyt w urzędach, jak i w ramach obsługi online. Każdorazowo pomagają w rejestracji podatnikom niemającym dostępu do internetu bądź udzielają instruktażu. Np. we wspomnianym Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Rzeszowie są do tego przygotowane trzy stanowiska komputerowe w punkcie rezerwacji wizyt. Wszyscy klienci, którzy przychodzą do urzędu (również uprzednio nieumówieni) są obsługiwani na bieżąco. Nikt nie zostaje odesłany - wyjaśnia.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Rewolucja w "Dzień dobry TVN". Wiemy, kto pożegna się z widzami
- Cichopek skradła show pannie młodej?! Na weselu Mroczka zaszalała z kreacją
- Rafał Mroczek wziął ślub z ukochaną! Cichopek i Kurzajewski pokazali zdjęcia z wesela
- Sprawdziliśmy, jak będzie wyglądać dziecko Krzan i jej ukochanego. Sama słodycz!