Bieszczady i lotnictwo
- Podkarpackie to od dzisiaj przestrzeń otwarta dla inwestycji i nowoczesności, dla turystyki, dla edukacji i dla kultury - tłumaczy Anna Nowak z krakowskiej agencji DEMO, która strategie przygotowała. - Musieliśmy znaleźć element, który ten region wyróżnia na tle Polski. Po badaniach okazało się, że region najbardziej kojarzony jest z Bieszczadami. Ale mieszkańcy regionu i władze sugerowały, że ważnym elementem jest też Dolina Lotnicza i lotnictwo. Podkarpacie jako jedyne w kraju miejsce ma przemysł lotniczy, ma tradycje lotnicze, ma uczelnię, która szkoli pilotów. Dlatego połączyliśmy te dwa elementy.
W efekcie powstało logo, na którym jest strzałka koloru niebieskiego, zielony element symbolizujący Bieszczady, czyli przestrzeń, wolność, otwarcie na inność.
Władza zadowolona
Mirosław Karapyta, marszałek województwa oceniając hasło i logo, mówi, że generalnie jest zadowolony.
- Musimy teraz wykorzystać to, co zostało zrobione, przemyśleć strategię promocyjną i zacząć pracować nad zmiana wizerunku naszego regionu - zapowiada.
Podobnie ocenia hasło i logo były marszałek Zygmunt Cholewiński, za kadencji którego rozpoczęto prace nad tym projektem.
- Podoba mi się zarówno hasło, jak i logo - mówi Cholewiński. - Jest nowoczesne, dynamiczne, będzie pomocne w promowaniu Podkarpacia.
Pozytywną ocenę wydał także Marek Darecki, prezes Stowarzyszenia Dolina Lotnicza.
- Musimy iść za ciosem, zrobić klipy, bilbordy, filmy, które będą nas promować i pomogą ściągnąć do regionu inwestorów, ale także młodych inżynierów z kraju, bo u nas zaczyna ich brakować.
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego wybrał do opracowania strategii krakowską firmę Demo. Strategia będzie kosztowała 398 tys. zł.
To już kolejna strategia, którą próbuje wprowadzić w życie zarząd. Poprzednią opracowywał Polska Agencja Rozwoju Turystyki, miała kosztować 146 tys. zł. Zarząd zerwał umowę z PART z powodu wielu błędów, jakie zawierała strategia. Sprawa zakończyła się ugodą.
Hasło jest oryginalne, pojemne w treści
Dr Dariusz Tworzydło, ekspert ds. public relations, prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
- To hasło posiada w sobie potencjał promocyjny. Umożliwia ponadczasowe wykorzystanie na różnych obszarach komunikacji. Sprzyja łączeniu z najróżniejszymi formami i elementami charakteryzującymi region, np. Przestrzeń otwarta na inwestycje, Przestrzeń otwarta na studentów, Przestrzeń otwarta na zmiany, Przestrzeń otwarta na turystów itd… Hasło jest oryginalne, pojemne w treści. Można je wykorzystywać samoistnie, aczkolwiek można je również wykorzystywać w zestawieniu z podanymi wyżej określeniami (rozwinięciami). Hasło daje możliwość poszukiwania innych, oryginalnych bądź abstrakcyjnych form, w połączeniu, z którymi będzie ono nabierało wyrazistego kształtu i będzie dostosowane do konkretnych obszarów społeczno-gospodarczych regionu, które zamierzamy wzmacniać promocyjnie.
Czekamy na Wasze opinie dotyczące nowej strategii marki województwa podkarpackiego. Zapraszamy do wypowiedzi na forum
Strefa Biznesu: W Polsce przybywa pracowników z Ameryki Południowej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Janina z "Sanatorium" OBNAŻA Tadeusza! Wciska gadżety z jej intymnymi zdjęciami?!
- W takich warunkach nie chce mieszkać Paulina Krupińska! Woli Warszawę | ZDJĘCIA
- Dawno niewidziana żona Kota na mieście. Tak się zachowują, gdy nikt nie patrzy
- Miał być ślub, jest pożegnanie. Janina potwierdza rozstanie z Tadeuszem