Ankieta jest anonimowa.
- Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Nie będą mieli danych osobowych, takich jak imię i nazwisko czy PESEL pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali - tłumaczy Rafał Śliż, rzecznik prasowy podkarpackiego oddziału NFZ w Rzeszowie.
Osoby, do których zadzwoni ankieter, zostaną poproszone o odpowiedź na dziewięć pytań, dotyczących ich hospitalizacji. W każdym z nich pacjent może wydać ocenę w skali od 0 do 10.
Lista pytań:
- Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
- Jaka była jakość wyżywienia?
- Czy komunikacja była zrozumiała?
- Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
- Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
- Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
- Czy w nocy była cisza?
- Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
- Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Ankieta ma służyć podniesieniu jakości i dostępności świadczeń.
- Wspólnie ze szpitalami chcemy dbać o zdrowie. Robimy to m.in. przez monitorowanie należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych - mówi Rafał Śliż.
Odpowiedzi na pytanie zajmą kilka minut. Jak podkreśla Rafał Śliż, opinia pacjentów którzy wyrażą zgodę na badanie, jest bardzo cenna. Pozwolić ustalić, jakie obszary w leczeniu szpitalnym wymagają poprawy.
Rzecznik zwraca uwagę, żeby pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali). To jest ważne dla ich bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić. W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankietera pod numerem infolinii NFZ - 800 190 590.
- Prosimy, aby pacjenci kończyli rozmowę z ankieterem, gdy poprosi on o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, i poinformowali nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Pacjenci powinni zakończyć rozmowę i skontaktować się z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankietera wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości - dodaje rzecznik.
Polecamy:
Co to jest zapalenie gardła i migdałków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?