Rzeszów stał się ulubionym tłem teledysków wokalistów i zespołów, a to świetna promocja dla miasta.
Celowa promocja miasta czy przypadek?
- Było to zamierzone, ponieważ pochodzę z Podkarpacia, konkretnie z Jasła, i utożsamiam się z regionem - tłumaczy Mateusz Mijal, 29-letni wokalista, który tworzył m.in. z Liberem i Video. - Uważam, że powinniśmy promować to, co nasze. Wcześniej zdjęcia do innego teledysku nagrywałem w rodzinnym mieście.
Mateusz mówi, że konsultował z urzędem marszałkowskim, które miejsca warto pokazać.
- Oczywiście lotnisko, które uważam za jedno z piękniejszych w Polsce. Teledysk zaczyna się ujęciem pary, która przylatuje do Rzeszowa, aby zwiedzić miasto i ma cały plan wycieczki. Młodzi ludzie idą na Rynek, na uniwersytet, zwiedzają ogrody bernardyńskie.
Pokazane są też m.in. hotel Blue Diamond, ulice 3 Maja i Grunwaldzka. Zdjęcia kręcone były pod koniec listopada, ale pogoda artystom sprzyjała. Z nagranych ok. 10 godz. powstał 3,5-minutowy teledysk.
- Odbiór jest pozytywny. Dostajemy miłe komentarze i e--maile. W ubiegłą sobotę wróciłem z Frankfurtu, gdzie koncertowałem dla Polonii. Było tam sporo osób z Podkarpacia i chwalili, że fajnie pokazałem i promuję nasz region w świecie.
Ze Stachurskim, popularnym piosenkarzem popowym, który ma na koncie takie hity jak "Zostańmy razem", czy "Typ niepokorny", Mateusz poznał się na jednym z koncertów.
- Zaczęliśmy rozmawiać po występie i wpadliśmy na pomysł, by nagrać coś razem. Jako że komponuję, od razu wziąłem gitarę. Muzyka trafiła do Stachurskiego, który napisał tekst - mówi muzyk, który na pierwszą połowę roku szykuje nowa płytę.
Mówi, że Stachurskiemu bardzo podoba się Rzeszów i region. Chętnie przyjeżdża na koncerty, bo powtarza, że ludzie są życzliwi.
-Jeżdżąc po Polsce, słyszę, że Rzeszów to miasto czyste, które w ostatnim czasie bardzo się rozwinęło i można się w nim zakochać. To widać - wyjaśnia Mijał.
"Bałkanica" ma ponad 50 milionów odsłon
"Za to, co mam" to nie pierwszy teledysk z Rzeszowem w tle. Zaczęło się wszystko od Danzela, który obrazki z miasta wykorzystał w utworze "What Is Life" i rodzimych zespołów, jak Guitar Force w "Kim jesteś" i My Bike w "Ten jeden dzień". Prawdziwym hitem okazała się jednak "Bałkanica" grupy Piersi kręcona na Rynku podczas juwenaliów. Na YouTube ma ponad 50,5 mln wyświetleń.
- To fajna promocja miasta. Nie nachalna i taka sympatyczna - uważa Marzena Furtak- Żebracka, dyr. wydz.promocji i współpracy międzynarodowej w urzędzie miasta. - Cieszy nas bardzo to, że sami artyści wybierają nasze miasto i nie musimy też za to płacić.
Przypomina też kampanię, do której wykorzystali przebój Pectusa "To miejsce dla ciebie". "Rzeszów poleca zespół Pectus. Pectus poleca Rzeszów. Miejsce-dla-Ciebie.pl" - to hasła reklamowe 300 billboardów, które rozmieszczone były w największych miastach Polski. Pod podkład powstał film.
- Także nasza młodzież wykorzystuje zdjęcia miasta. Uczniowie z I LO stworzyli konkursowy zwycięski teledysk. Paulina Skarbowska i Piotr Kopiel nakręcili zdjęcia do piosenki "Runway Runway" Duran Duran i wygrali I miejsce w światowym konkursie. Był też teledysk do hitu "Happy".
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Hit! Pokazali taniec Radwańskiej i jej koleżanek. Tak balowała na weselu znajomych
- Widzowie dopatrują się romansu w TzG! Drobne gesty zdradzają wszystko
- Od sutenerki i żony gangstera do celebrytki. Tak Kaźmierska pięła się na szczyt
- Padliśmy, gdy zobaczyliśmy z bliska stopy Heleny Vondrackovej! Ten widok poraża