W czasie kampanii weźmiemy też udział w walkach snajperów, szturmie śmigłowcem AH-64 Apache na obozy wroga, i gonitwie na quadach przez równiny Afganistanu. Akcja gry toczy się w 2002 roku podczas amerykańskiej operacji w Afganistanie. Co ciekawe scenariusz oparty jest na autentycznych wydarzeniach.
Realistyczne podejście
Twórcy gry kampanię dla jednego gracza przygotowali we współpracy z prawdziwymi żołnierzami Tier One Operators. To elitarna jednostka wyselekcjonowanych żołnierzy pod dowództwem NCA (National Command Authority). Najlepsi z najlepszych wyłonieni z armii USA. Misje są poprzedzane cut-scenkami, które określają sytuację naszą i kolegów. Pokazane są na przykład dyskusje generała, który zza biurka w USA wydaje rozkazy dowódcom niższej rangi w Afganistanie. Postać prowadzana przez gracza jest częścią zespołu.
Działaj w grupie
Grając w trybie normalnym kampanii jednoosobowej wcielamy się w jednego z członków zespołu, dzięki czemu możemy korzystać z podpowiedzi wirtualnych partnerów. Kiedy zakończy się nam amunicja, zawsze można poprosić o nią kolegę z drużyny. Aby skutecznie eliminować wrogów, musimy chować się za pagórki, skradać się po cichu czy korzystać z rożnego rodzaju broni.
Karabin snajperski świetnie nadaje się do likwidacji celów na długim dystansie, ale jest stosunkowo słaby z bliska. Z kolei strzelba jest niezawodna, kiedy przeciwnik podejdzie bliżej, jednak wraz z odległością traci celność.
Gracz może zmieniać postawy (stojąca, pochylona i leżąca), wybór odpowiedniej jest szczególnie ważny podczas walk w jaskiniach, gdzie w ciemnościach czają się przeciwnicy. Wykorzystujemy wówczas noktowizor, jednak kiedy namierzymy wroga należy szybko go wyłączyć, ponieważ na skutek działania wystrzeliwanych rac zostaniemy oślepieni. Dużą zaletą w grze są nocne misje i wiernie oddana autentyczność działań o zmroku.
Wadą gry jest jej krótka fabuła. Dla wytrawnego gracza przejście kampanii nie powinno zająć więcej jak 5 godzin. Na szczęście film na zakończenie rozgrywki sugeruje, że nastąpi jej kontynuacja.
Wyzwanie dla twardzieli
Tryb klasowy jest wyjątkowo trudną sieciową rozgrywką dla pojedynczego gracza. W tym trybie usunięto punkty kontrolne, nie możemy prosić o amunicję, a kiedy zginiemy to całą misję zaczynamy od początku. Przeciwnicy zadają nam większe obrażenia, a bohater o wiele wolniej odzyskuje zdrowie.
Aby zagrać w sieci, wymagane jest zaakceptowanie umowy licencyjnej końcowego użytkownika EA oraz umowy licencyjnej końcowego użytkownika programu punkbuster. Dostęp do zawartości usług sieciowych wymaga konta sieciowego EA oraz rejestracji jednorazowego kodu seryjnego dołączonego do nowo zakupionej oryginalnej gry. Rejestracja dostępu do funkcji sieciowych jest ograniczona do jednego konta EA na numer seryjny. Numery tego nie można przekazać dalej po wykorzystaniu.
Wymagania sprzętowe
Wymagania sprzętowe Medal of Honor 2010: Procesor Pentium D 3.0 GHz/Core 2 Duo 2.0 GHz; 2 GB pamięci RAM, 9 GB HDD, Windows XP/Vista/7, karta grafiki z 256 MB (GeForce 7800 GT).
Dystrybucja EA
Zobacz film
Wygraj grę "Medal of Honor"
Dla naszych Czytelników mamy egzemplarz Medal Of Honor. Wyślij SMS o treści ngra.uzasadnienie dlaczego to ty masz ją otrzymać, imię i nazwisko, pod numer 72466. 1 SMS może zawierać 160 znaków ze spacjami. Całkowity koszt SMS-a to 2,44 zł z VAT.
Grę otrzyma osoba, która do 22 marca 2011 do godz. 23.59 prześle SMS-a z najbardziej oryginalnym uzasadnieniem.
Ze zwycięzcą skontaktujemy się telefonicznie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?