Nowa przeprawa powstała w miejscu starej i wysłużonej, wybudowanej w 1986 roku. Ze względu na zbyt wysokie koszty remontu, GDDKiA zdecydowała o wyburzeniu starego wiaduktu i budowie nowego. Wykonawca, firma Skanska postawił go w 17 miesięcy. Aby nie utrudniać ruchu, na czas budowy obok stanął most tymczasowy.
- Nowy wiadukt ma 34 metry długości 14 metrów szerokości. Po obu stronach zbudowaliśmy chodniki i bariery oddzielające pieszych od jezdni. Zmodernizowaliśmy także ponad 200 metrów dróg dojazdowych i odwodnienie - mówi Mirosław Gucwa z firmy Skanska.
Wiadukt powstał nad Linią Hutniczą Szerokotorową, dawniej zwaną Linią Hutniczo-Siarkową (w skrócie LHS). LHS (tzw. szeroki tor) to najdłuższa w Polsce linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm) przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej wysuniętą na zachód linią szerokotorową w Europie. Łączy przejście kolejowe z Ukrainą w Hrubieszowie ze Sławkowem w woj. śląskim. Długość linii, przebiegającej m.in. przez Zamość, Biłgoraj i Olkusz, liczy prawie 400 km.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?