Na Placu Śreniawitów krzyżuje się kilka głównych ulic przecinających centrum Rzeszowa. To m.in. ul. Dąbrowskiego, Hetmańska i Lisa Kuli. Pojazdy włączają się tu także z ul. Szopena oraz z Podpromia. Szacuje się, że codziennie przejeżdża nim około 20 tysięcy pojazdów.
Przeciążony prawoskręt
Wielu kierowców jedzie tędy od strony Krosna na Warszawę i Lublin. Między godzinami 14 a 17 w dni powszednie korki zdarzają się tu bardzo długie. Dlatego podczas budowy elektronicznego systemu sterowania ruchem drogowym w mieście, zmodyfikowano tu sygnalizację i organizację ruchu. Kierowcom jadącym od ul. Szopena w kierunku Dąbrowskiego umożliwiono skręt w lewo z dwóch pasów, a od Lisa-Kuli w Dąbrowskiego na wprost można jechać z dwóch, nie jak wcześniej z jednego pasa. Niestety spore utrudnienia występują wciąż na wlocie na skrzyżowanie od strony ul. Dąbrowskiego. Do skrętu w prawo służy tu jeden pas, a dwa pozostałe do jazdy na wprost. Efekt?
- Samochodów skręcających w prawo jest bardzo dużo, dlatego korek często sięga aż skrzyżowania z ulicą Reformacką. W tym czasie na środkowym i lewym pasie jest znacznie luźniej. Niestety, wielu kierowców to wykorzystuje i środkowym pasem omija korek, a następnie zamiast jechać prosto, skręcają w prawo zajeżdżając drogę tym, którzy są uczciwi i tkwią w zatorze – mówi nam jeden z kierowców.
Ułatwić jazdę w prawo
Kierowcy proponują, aby w tej sytuacji zmienić organizację ruchu.
- Przydałby się dodatkowy prawoskręt w stronę ul. Hetmańskiej i trasy Zamkowej. Ale nie ma na jego budowę miejsca, bo ulica biegnie tu bardzo blisko kamienic. Dlatego może warto rozważyć przeznaczenie środkowego pasa ruchu na prawoskręt. Wówczas prosto możnaby jechać tylko z lewego pasa ul. Dąbrowskiego, gdzie ruch jest mniejszy – proponuje nasz czytelnik.
Co na to miasto? Artur Gernand z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa przekonuje, że problem do Miejskiego Zarządu Dróg był zgłaszany kilkakrotnie.
- W odpowiedzi zrobiono symulacje, jak można zmienić tu ruch. Problem w tym, że umożliwiając skręt w prawo z dwóch pasów, trzeba ściągnąć zieloną strzałkę, któ®a pozwala teraz warunkowo skręcać w prawo przy czerwonym świetle. A wówczas na czerwonym stałyby wszystkie trzy pasy. Symulacja pokazała, że takie rozwiązanie byłoby gorsze od tego, które funkcjonuje teraz, dlatego na zmianę się nie zdecydowano – mówi Artur Gernand.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Pogrzeb Jacka Zielińskiego wydarzeniem ostatnich lat. Koncerty jak na festiwalu
- Zborowska pokazała, co zrobił z nią poród. Nie zgadniecie, kogo za to wini [FOTO]
- Ostra balanga Szwed po finale "TTBZ". Tak potraktowała prezenty od fanów [ZDJĘCIA]
- Dom reżysera wystawiony na sprzedaż za 1,5 miliona złotych. W tle rodzinny dramat