Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

II etap budowy obwodnicy Sanoka. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę

OPRAC.: wt/GDDKiA
Oferta firmy Budimex została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę II etapu obwodnicy Sanoka w ciągu DK28.

Przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy. Jest to pierwsze zadanie z Programu budowy 100 obwodnic (PB100) na Podkarpaciu, które zostanie skierowane do realizacji.

W przetargu na realizację II etapu obwodnicy Sanoka wpłynęło pięć ofert:

  • PORR – 129 769 920 zł,
  • BUDIMEX – 152 304 424,33 zł,
  • STRABAG – 181 614 285,93 zł,
  • Intercor – 200 927 361,67 zł,
  • Nowak-Mosty – 211 533 037,69 zł.

Komisja przetargowa odrzuciła ofertę z najniższą ceną ze względu na niegodność złożonych dokumentów z warunkami zamówienia oraz nieprzedłużenia związania z ofertą. Spośród pozostałych czterech jako najkorzystniejszą wskazano złożoną przez Budimex.

Jak informuje GDDKiA, wyboru dokonano w oparciu o kryteria przetargu:

  • cena (60 proc.),
  • przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze (20 proc.)
  • oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (20 proc.).

Wykonawca zaoferował zrealizowanie zadania w terminie 39 miesięcy od daty podpisania umowy, przedłużając okres gwarancji o 5 lat.

Inwestycja zlokalizowana jest na terenie powiatu sanockiego, miasta i gminy Sanok oraz gminy Zagórz. Połączy odcinek drogi zrealizowany w ramach I etapu z DK28 w Bykowcach na drugim brzegu Sanu.

II etap budowy obwodnicy Sanoka. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę
Dariusz Szwed

Będzie miała długość ok. 3 km, a na początkowym odcinku wykorzysta przebieg istniejącej DK84, a następnie odbije na północ na drugą stronę Sanu. Na wspólnym przebiegu z DK84 droga wyposażona zostanie w pas wielofunkcyjny. W ramach zadania wybudowane zostaną m.in. dwa skrzyżowania typu rondo w miejscach krzyżowania się obwodnicy z istniejącymi drogami krajowymi (DK84 i DK28). Wykonane zostaną też chodniki, ścieżki pieszo - rowerowe oraz jezdnie dodatkowe do obsługi przyległych nieruchomości.

Ponadto wybudowane zostaną obiekty inżynierskie: cztery mosty (wszystkie pełniące dodatkowo funkcję ekologiczną), trzy przepusty (w tym jeden pełniący dodatkowo funkcję ekologiczną) i mur oporowy. Największym wyzwaniem będzie budowa mostu nad linią kolejową i rzeką San o długości całkowitej ponad 300 m i przęśle nurtowym o długości 150 m. Dodatkowo droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska.

Trasa przebiegać będzie po zróżnicowanym wysokościowo terenie, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, charakteryzującym się skomplikowaną budową geologiczną (flisz karpacki) i zwartej zabudowie mieszkalnej. Roboty budowlane na pierwszym kilometrze będą realizowane „pod ruchem”.

II etap budowy obwodnicy Sanoka. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę

Oddanie do ruchu 30 stycznia 2020 r. I etapu obwodnicy Sanoka pozwoliło na wyprowadzenie ruchu tranzytowego na DK28 z kierunku Krosna do DK84 w kierunku przejścia granicznego Krościenko – Smolnica. Budowa II etapu (ok. 3 km) spowoduje domknięcie obwodnicy miasta w ciągu DK28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla.

- Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa poprawi dostępność komunikacyjną i ułatwi wyjazd w kierunku Przemyśla i dalej przejścia granicznego w Medyce i Korczowej łączących Unię Europejską z Ukrainą. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju - zapewnia GDDKiA.

Program Budowy 100 obwodnic w województwie podkarpackim

W województwie podkarpackim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic (PB100) powstanie osiem nowych inwestycji drogowych. Oprócz II etapu obwodnicy Sanoka w ciągu DK28, są to:

  • obwodnica Nowej Dęby w ciągu DK9
  • obwodnica Kolbuszowej w ciągu DK9
  • obwodnica Miejsca Piastowego w ciągu DK28
  • obwodnica Przemyśla w ciągu DK28/DK77
  • obwodnica Jasła w ciągu DK73
  • obwodnica Brzostku i Kołaczyc w ciągu DK73
  • obwodnica Pilzna w ciągu DK73.

Wszystkie obwodnice, jakie powstaną w ramach PB100 w województwie podkarpackim, będą drogami klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji wybudowane zostaną skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) oraz odcinki dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległych terenów. Inwestycje będą uwzględniać również m.in. budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogami obwodowymi, budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego, budowę urządzeń ochrony środowiska i ruchu drogowego oraz budowę oświetlenia drogowego.

ZOBACZ TEŻ:

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24