Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fotoradar na obwodnicy Przemyśla? Mamy stanowisko Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego

Łukasz Solski
Łukasz Solski
Polska Press, google.pl/maps
Temat fotoradaru w pobliżu skrzyżowania alei Wolności z ul. Zadwórzańską w Przemyślu wraca jak bumerang przy każdym zdarzeniu drogowym w tym miejscu. 13 października zderzyły się 4 samochody, ranna została kobieta.

Aleja Wolności – ul. Zadwórzańska to jedno z najtrudniejszych skrzyżowań w Przemyślu. Kierowcy mają tutaj sporo problemów, szczególnie wyjeżdżający Zadwórzańską w kierunku Żurawicy. Powodem jest ograniczenie widoczności. Szeroka droga wręcz zachęca do rozwijania większych prędkości, szczególnie w kierunku mostu, który położony jest na lekkim spadku.

- Dopóki nie będzie sygnalizacji świetlnej, dopóty nic się nie zmieni. Dodatkowo fotoradar ustawiony w kierunku mostu, przywrócenie dwóch pasów w kierunku Żurawica i po sprawie. Nie wiem czy to takie trudne? – to jeden z komentarzy pod artykułem odnośnie wypadku z 13 października.

- Skrzyżowanie jest dobrze zaprojektowane i nie ma tam problemów. Tylko zbyt szybka jazda jest przyczyną wypadków i kolizji - mówi Jerzy Giec, były instruktor nauki jazdy z Przemyśla.

Okazuje się, że zamontowanie fotoradaru nie jest takie łatwe.

- Trzykrotnie zwracaliśmy się do ITD o instalacje fotoradaru i otrzymywaliśmy odmowę. Będziemy próbować do skutku! - napisał na Facebooku Wojciech Bakun, prezydent Przemyśla.

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego jest w trakcie realizacji projektu rozbudowy i modernizacji tzw. systemu fotoradarowego. Jednym z etapów rozbudowy systemu był montaż 26 nowych urządzeń do punktowego pomiaru prędkości, tzw. fotoradarów. Etap ten został już zakończony.

- Poza tymi urządzeniami CANARD GITD, nie dysponuje na razie nowymi fotoradarami, które mogłyby zostać zamontowane w kolejnych lokalizacjach - informuje portal nowiny24.pl Wydział Komunikacji Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Przed przystąpieniem do realizacji projektu przeprowadzono analizę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd) dla sieci dróg publicznych w kraju.

- Na jej podstawie wytypowano najbardziej zagrożone odcinki dróg, które w pierwszej kolejności powinny zostać objęte kontrolami. Wnioskowana lokalizacja (w Przemyślu - przyp. red.) nie została wskazana w analizie brd jako miejsce, które w pierwszej kolejności należy objąć automatyczną kontrolą prędkości - przekazał Wydział Komunikacji Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Prezydent Bakun napisał w sieci, że miasto przymierza się do zamontowania sygnalizacji świetlnej. - Niestety, spowoduje ono zmniejszenie płynności ruchu, ale coś kosztem czegoś - czytamy słowa włodarza miasta.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24