MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Firmy z Podkarpacia wzięły najwięcej z puli dla Polski Wschodniej

al/mat.pras.
Firmy z Podkarpacia wzięły najwięcej z puli dla Polski WschodniejWartość kontraktów w województwie podkarpackim wyniosła 145,59 mln złotych.
Firmy z Podkarpacia wzięły najwięcej z puli dla Polski WschodniejWartość kontraktów w województwie podkarpackim wyniosła 145,59 mln złotych. Archiwum
Przedsiębiorcy z Polski Wschodniej podpisali łącznie 520 kontraktów. Najwięcej pieniędzy wzięły firmy z Podkarpacia. A zatrudnienie nabardziej wzrosło w województwie podlaskim.

Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród przedsiębiorców z Polski Wschodniej pokazały, że od początku trwania Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej czyli od stycznia 2010 roku do  listopada 2013 roku, zawarto 520 kontraktów na łączną kwotę 269 079 433,99 zł.

Dzięki dobremu położeniu geograficznemu Makroregion Polski Wschodniej, czyli województwa podkarpackie, świętokrzyskie, lubelskie, podlaskie i warmińsko-mazurskie, to miejsce ciągłego rozwoju sektorów inwestycyjnych. Z poszczególnych branż najwięcej kontraktów zostało podpisanych kolejno w sektorach: spożywczym, bieliźnianym i jachtowym, a prawie we wszystkich priorytetowych dla Makroregionu zostały utworzone nowe miejsca pracy.

Dzięki podpisanym kontraktom przedsiębiorcy zainwestowali nie tylko w nowych pracowników, ale także rozwinęli swoją działalność, tworząc nowe linie produkcyjne, nowe fabryki oraz kupując nowy sprzęt. Wartość inwestycji jest największa w sektorze lotniczym, gdzie ich suma przekroczyła 20 mln. W tym sektorze zanotowano również największą wartość podpisanych kontraktów, łącznie na kwotę ponad 120 mln.

Również wysoką wartość kontraktów zadeklarowały firmy z sektora spożywczego - ich łączna kwota wynosi blisko 100 mln złotych. W podziale na województwa największa wartość kontraktów przypadła na województwo podkarpackie i w tym regionie wyniosła 145,59 mln złotych.

W ankietach przeprowadzonych przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych znalazł się również podział wzrostu zatrudnienia oraz liczby kontraktów zawartych w Makroregionie Polski Wschodniej, ze względu na poszczególne województwa. Do tej pory najwięcej, 167 kontraktów podpisali przedsiębiorcy z województwa lubelskiego, niewiele mniej, 162 kontrakty podpisano w województwie podlaskim a 117 umów handlowych w województwie warmińsko-mazurskim. W pozostałych dwóch województwach 63 kontrakty zawarto w województwie podkarpackim oraz 11 w województwie świętokrzyskim.

Największy wzrost zatrudnienia odnotowało natomiast województwo podlaskie, gdzie wg deklaracji przedsiębiorców utworzono 108 nowych miejsc pracy. W pozostałych województwach Makroregionu Polski Wschodniej odnotowano wzrost zatrudnienia o: 73 nowe miejsca pracy w warmińsko-mazurskim, 50 w podkarpackim, 36 w lubelskim oraz 18 w województwie świętokrzyskim.  

- To dzięki Programowi Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej przedsiębiorcy mają okazję uczestniczyć w targach, misjach i konferencjach, podczas których poznają biznes z całego świata. Właśnie te działania dają nam możliwość odnotowania tak dużej liczby kontraktów oraz wzrost zatrudnienia. Mamy nadzieję, że kolejny etap Programu przyniesie nowe relacje z inwestorami i partnerami handlowymi oraz jeszcze więcej nowych kontraktów podpisanych w Polsce Wschodniej – mówi Bożena Czaja, członek Zarządu w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A.

Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, realizowany przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A., w ramach działania 1.4 Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej, ma na celu stały wzrost konkurencyjności gospodarczej oraz atrakcyjności tego obszaru. Przewiduje on promocję pięciu województw Makroregionu Polski Wschodniej: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego,  świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego.

Jego kluczowym celem jest wzrost zainteresowania potencjalnych przedsiębiorców ofertą gospodarczą Polski Wschodniej, a także przyspieszenie tempa rozwoju społeczno-gospodarczego. Główne kierunki działań promocyjnych to państwa Unii Europejskiej, USA, Rosja, Chiny, Korea, Indie, kraje Zatoki Perskiej. Sektory strategiczne Polski Wschodniej to: spożywczy, drzewny i meblarski, BPO, jachtowy, lotniczy, chemiczny, maszynowy, OZE, turystyka biznesowa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24