Najlepszym punktem obserwacji budowy mostu w Przemyślu jest Most Kamienny lub przylegający do niego Pl. rotmistrza Pileckiego. Na moście sporo osób przystaje, obserwuje, robi sobie pamiątkowe zdjęcia.
Mieszkańcy w zdecydowanej większości pozytywnie wypowiadają się o inwestycji, a także tym, że stara konstrukcja pozostanie. Przypomnijmy. Jedna nitka ma być wykorzystana na kładkę pieszo-rowerową, druga na muzeum.
Obecnie widok jest niezwykły i już nigdy się nie powtórzy. Jedna nitka mostu jest baypasse, tymczasowo odbywa się po niej ruch pociągów ze stacji Przemyśl Główny o do tej stacji. Druga nitka jest obecnie fragmentami przesuwana na zachód.
Efektem inwestycji PLK SA będą dwie nowe nitki mostów z przęsłami o klasycznej konstrukcji stalowej, kratownicowej. Nowe obiekty zagwarantują sprawne przejazdy i umożliwią przewoźnikom tworzenie lepszej oferty podróży koleją. Możliwy stanie się przyjazd do Przemyśla składów pociągów dużych prędkości, choćby Pendolino.
Przebudowane zostaną również drogi znajdujące się pod mostem. Prace wyeliminują ograniczenia w ruchu drogowym. Dzięki temu korzystnie zmieni się system komunikacji w Przemyślu.
Inwestycja ma kosztować 60 mln złotych i ma być zakończona w tym roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?