To kolejny rekordowy rok, kiedy to przekroczono liczbę 100 tys.
Uzyskane środki przeznaczane są z reguły na modernizację taboru oraz remonty torów. Sprawa to bardzo istotna, gdyż przez dość długi czas „tatarska strzała” w ogóle nie kursowała.
Kiedyś kursowała według normalnego rozkładu jazdy
Dziś ciuchcia stanowi jedna z głównych atrakcji turystycznych w tzw. głębokich Bieszczadach. A Był dość długi okres, kiedy była wyłączona z ruchu. Krach nastąpił w okresie, kiedy przez Bieszczady toczył się walec planu Balcerowicza. Dziś aż trudno uwierzyć, że wcześniej przez dziesiątki powojennych lat, kolejka, oprócz przewozu drewna, kursowała według normalnego rozkładu jazdy i przewoziła tysiące pasażerów. Korzystali z niej przede wszystkim mieszkańcy bieszczadzkich wiosek i osiedli.
Do Przygłupia i Balnicy
Bieszczadzka kolejka latem jeździ ze stacyjki w Majdanie do Przygłupia, a także z Majdanu do Balnicy. Jedna trasa liczy 12 km, a druga 9 km. W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku kursowała tylko w weekendy, zaś w lipcu i sierpniu codziennie wyruszała na szlak.
Wąskotorówka będzie kursować także podczas tegorocznej zimy. Podczas zimowych ferii szkolnych uruchomione zostaną regularne kursy w soboty. Możliwe będzie również zamówienie pociągu przez grupy zorganizowane.
Miłośnicy Bieszczadów z całej Polski oraz leśnicy walczyli twardo o ponowne uruchomienie ciuchci. Udało się to w 1996 roku, kiedy to utworzono Fundację Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej.
Strefa Biznesu: W Polsce przybywa pracowników z Ameryki Południowej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?