Olej lniany budwigowy - leczy wszystko?

Olej lniany budwigowy - leczy wszystko?

Wanda Mołoń

Nowiny

Aktualizacja:

Nowiny

Lidia Cywińska (na zdjęciu) - W codziennej profilaktyce wystarczy 2-3 łyżki oleju, aby wzmocnić organizm.

Lidia Cywińska (na zdjęciu) - W codziennej profilaktyce wystarczy 2-3 łyżki oleju, aby wzmocnić organizm. ©Fot. KRYSTYNA BARANOWSKA

Zawiera drobinki nasion lnu. Poznajemy je po osadzie i śluzie na dnie butelki. Może być pylisty, smugowaty albo podobny do surowego białka jaja. Osad nie obniża jakości oleju.
Lidia Cywińska (na zdjęciu) - W codziennej profilaktyce wystarczy 2-3 łyżki oleju, aby wzmocnić organizm.

Lidia Cywińska (na zdjęciu) - W codziennej profilaktyce wystarczy 2-3 łyżki oleju, aby wzmocnić organizm. ©Fot. KRYSTYNA BARANOWSKA

Olej lniany budwigowy - hit żywieniowy odznaczający się naprawdę niezwykłymi, jak dowodzą badania, właściwościami zdrowotnymi. Wspomaga funkcjonowanie ludzkiego organizmu, bo zawiera aż 95 proc. nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, których organizm sam nie potrafi wytworzyć, więc trzeba dostarczać je wraz z pożywieniem. Tłuszcze są wręcz bezcenne dla tkanek, komórek, organów naszego organizmu, ponieważ zapewniają im prawidłowe funkcjonowanie i chronią przed wieloma chorobami, również nowotworowymi.

Olej lniany budwigowy (nieoczyszczony) tłoczony jest metodą "na zimno" - mechanicznie wyciskany z nasion bez ich podgrzewania. Wszystkie jego składniki zachowują naturalne struktury i cenne właściwości biologiczne. Nie jest poddawany rafinacji.

Olej z chudym serem

Dietę z zastosowaniem oleju lnianego nieoczyszczonego opracowała dr Johanna Budwig, niemiecka biochemiczka, pionierka badań nad kwasami omega-3 i olejem lnianym oraz ich wpływem na zdrowie człowieka.

- Spożywajmy olej zmiksowany z białym, chudym serem - doradza Lidia Cywińska, prowadząca sklep zielarsko-medyczny "Qintesencja" w Rzeszowie. Przywołuje rady dr Budwig uważającej, że zmiksowanie oleju z serem umożliwia szybkie wchłanianie kwasów tłuszczowych w przewodzie pokarmowym i transportowanie do komórek ciała. Mieszanina białkowo-olejowa jest najlepszą formą przyjmowania dużych dawek - 6-8 łyżek dziennie (ludzie chorzy). Jeśli spożywamy do 3 łyżek dziennie (zdrowi) można obejść się bez sera.

6-8 łyżek oleju plus 12,5 dag chudego twarożku, mały kubek jogurtu naturalnego miksujemy blenderem, mikserem przez ok. 3-5 minut, do otrzymania jednolitej masy.

Tylko na zimno

Dieta z olejem


Dieta z olejem lnianym przydaje się przy schorzeniach układu krążenia, problemach trawiennych, nowotworach, chorobach reumatycznych, prostaty, problemach dermatologicznych, cukrzycy, chorobie Alzheimera. Bardzo polecany jest dla młodzieży szkolnej z problemami w zachowaniu (nadpobudliwość, ADHD), w nauce i z pamięcią oraz osobom mającym problemy z wysychaniem błon śluzowych oraz skóry.

Przepis na pastę z fasoli z olejem lnianym

Składniki: 8 dag fasoli Jaś, (1/2 szklanki), 1 łyżeczka majeranku, 1 łyżeczka tymianku, 1 łyżeczka oliwy z oliwek, 20 dag pieczarek, 5 dag cebuli, 4 łyżki oleju lnianego budwigowego, sól, pieprz, sos sojowy bez konserwantów, ząbek wyciśniętego czosnku. Przygotowanie - fasolę namoczyć na noc, ugotować z majerankiem i tymiankiem, odcedzić i rozetrzeć. Pieczarki pokroić i poddusić z cebulą na wodzie z dodatkiem oliwy z oliwek. Wszystko razem wymieszać dodając olej lniany i przyprawić sosem sojowym, solą, pieprzem, i roztartym czosnkiem. Przepis podajemy za firmą Oleofarm.



Pasty olejowo-serowej ani też oleju solo nie podgrzewamy, nie zapiekamy. Spożywamy na zimno. Codziennie. Najlepiej rano - może być z muesli, płatkami zbożowymi, zmielonym siemieniem, utartym jabłkiem.

Lidia Cywińska doradza, by doprawiać pastę solą, ulubionymi ziołami lub innymi przyprawami, czosnkiem, warzywami, owocami.

- Porcja mieszanki-olejowo serowej może być potraktowana jako oddzielny posiłek lub podzielona na porcje i dodawana po odrobienie do innych dań. Olej można zmiksować np. z jogurtem, kefirem, maślanką, sokiem z cytryny i wodą. Tym sposobem uzupełniamy brakujące w organizmie substancje.

Uwaga! Pastę przygotowujemy najwyżej na dwa dni, przechowujemy w lodówce.

1-2 łyżki profilaktycznie

Intensywna kuracja olejem lnianym (6-8 łyżek dziennie) trwa do kilku miesięcy. Po tym czasie zmniejszamy dawkę do 1-2 łyżek dziennie - to profilaktyka dla dorosłej osoby.
Olej lniany możemy pić solo, maczać z chlebem, dodawać do surówek, zup, polewać nim kaszę, kluski, ziemniaki, dodawać do soków świeżo wyciśniętych z owoców lub warzyw. Słowem - dodawajmy go do posiłków, dowolnych dań ale tuż przed spożyciem.





Komentarze (44)

Wszystkie komentarze (44) forum.nowiny24.pl

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy na nowiny24.pl

Wideo