- Dogadujemy już szczegóły porozumienia, bo inwestycję będziemy realizować wspólnie z gminami Boguchwała i Lubenia oraz starostą rzeszowskim - mówi Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Dalej od miasta, ale taniej
Koncepcję budowy nowego mostu przygotowało Biuro Rozwoju Miasta Rzeszowa. Zakłada ona połączenie Rzeszowa i Boguchwały na wysokości granicy z Lutoryżem. Początkowo pod uwagę brano także tereny bliżej zalewu na Wisłoku, ale ze względu na olbrzymie koszty inwestycji pomysł upadł. Przed samym zalewem Wisłok mocno się rozlewa. Dlatego most musiałby być bardzo długi, a drogi dojazdowe trzeba by budować na estakadzie. Bliżej gminy Boguchwała rzeka jest znacznie węższa, dlatego wybrano taką lokalizację.
Zgodnie z koncepcją BRM nowy most połączy się z Rzeszowem w dzielnicy Budziwój, w rejonie ul. Porąbki. Stąd miasto zbuduje ok. kilometrowy odcinek drogi, który poprowadzi trasę do ul. Budziwojskiej. W kolejnych latach następny, prowadzący do al. Sikorskiego. W ten sposób powstanie kolejny fragment południowej obwodnicy Rzeszowa, której pierwszy etap to połączenie ul. Przemysłowej z Podkarpacką. Po przedłużeniu drogi ekspresowej S19 w kierunku Barwinka, obwodnica połączy Kielanówkę przez Boguchwałę i nowy most z al. Sikorskiego.
W gminie Boguchwała na inwestycję czekają z niecierpliwością. Powód? - Od strony Lutoryża, w kierunku Rzeszowa przez Boguchwałę codziennie przejeżdża ok. 20 tysięcy samochodów. Wiele z nich jedzie potem w kierunku wschodnim. Budując nowy most, stworzymy coś w rodzaju obwodnicy i od razu skierujemy je na al. Sikorskiego w Rzeszowie. Dzięki temu ruch w naszym mieście się zmniejszy. Istniejące mosty na Wisłoku, w Zarzeczu i Lubeni to przy obecnej liczbie samochodów zdecydowanie za mało - tłumaczy Piotr Klimczak, zastępca burmistrza Boguchwały. Tutaj most ma powstać od strony granicy z Lutoryżem, gdzie na tzw. Wisłoczysku gmina przygotowuje tereny inwestycyjne dla przedsiębiorców.
- Dlatego spory odcinek drogi jest tu już gotowy. Aby wykonać dojazd do nowego mostu, potrzeba dobudować tylko niewielki fragment - tłumaczy wiceburmistrz Klimczak.
Poszerzą wylotówki
Koszt budowy mostu wraz z drogami dojazdowymi szacuje się na ok. 30 mln zł. Pierwotnie Rzeszów miał zapłacić 15 mln zł, a Boguchwała i starosta po 7,5 mln zł. Ponieważ teraz do rozmów włączyła się także Lubenia, podział kosztów trzeba będzie ustalić od nowa. Równolegle z przygotowaniami do budowy mostu, Rzeszów szykuje się do poszerzenia ul. Podkarpackiej i al. Sikorskiego. Pierwsza z nich dodatkowe pasy ruchu ma zyskać na odcinku od skrzyżowania z ul. IX Dywizji Piechoty, do granicy z gminą Boguchwała.
Aleję Sikorskiego miasto poszerzy od ul. Robotniczej, do gminy Tyczyn. - Zaczynamy od kilometrowego odcinka alei Sikorskiego, na którym cztery pasy będą gotowe do października tego roku - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Resztę miasto chce poszerzyć do 2020 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Projektant gwiazd ostro o stylu Liszowskiej. "Stała się obłym prostokątem"
- Wiemy, ile osób głosowało na Dagmarę Kaźmierską! Tego Pavlović nie przewidziała
- Zadymy na urodzinach uczestniczki "Rolnika". Karetka pogotowia, gaz pieprzowy. Szok!
- Dni Gąsowskiego w "TTBZ" są policzone?! TAKĄ niespodziankę zgotowała mu produkcja!