- W Rzeszowie samochodów regularnie przybywa, dlatego kierowcom coraz trudniej znaleźć w centrum wolne miejsce postojowe. Dzięki zamianie nieruchomości z marszałkiem, przy ul. Szopena powstanie parking wielopoziomowy. A my zyskamy powierzchnie biurowe, które wykorzystamy dla wydziałów korzystających obecnie z wynajętych pomieszczeń - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Nie tylko dla pacjentów
Działka między III Liceum Ogólnokształcącym a centrum medycznym Medyk przy ul. Szopena w Rzeszowie ma 60 arów. Od 2007 roku jest objęta miejscowym planem zagospodarowania, który dopuszcza tutaj budowę parkingu wielopoziomowego oraz budynków usługowych i hotelu. Połowę terenu od strony ul. Szopena w 2010 roku za 3,5 mln zł kupiła rzeszowska firma Imex, która w przyszłości zamierza budować tu hotel (na razie prowadzi płatny parking).
Drugą część w ubiegłym roku miasto chciało oddać w wieczyste użytkowanie spółdzielni mieszkaniowej Zodiak, która deklarowała, że zbuduje w tym miejscu wielopoziomowy parking. Nie zgodzili się jednak na to radni, którzy uznali, że spółdzielnia nie jest gwarantem takiej inwestycji. Ale podczas kolejnej sesji zdecydowali się oddać nieruchomość władzom województwa, które są właścicielem działającego po sąsiedzku Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego.
- O zagospodarowanie terenu jesteśmy spokojni, bo budowę parkingu w tym miejscu gwarantuje miejscowy plan. Zresztą marszałek potrzebuje tu miejsc postojowych. Zarówno na potrzeby szpitala, jak i remontowanego właśnie po sąsiedzku starego domu pielęgniarek. Przy okazji z nowego parkingu skorzystają pozostali kierowcy załatwiający sprawy w centrum Rzeszowa - mówi Grzegorz Tarnowski, dyrektor Biura Gospodarki Mieniem Urzędu Miasta Rzeszowa.
Biura w wieżowcu dla miasta
W zamian za działkę miasto przejmie 2/3 udziałów w wieżowcu przy ul. Targowej. To budynek, w którym działają już m.in. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Miejski Zarząd Dróg i nowe centrum sterowania ruchem drogowym w mieście. Rzeszów jest właścicielem jednej trzeciej jego powierzchni.
- O tę nieruchomość staraliśmy się od dawna, ale do tej pory marszałek odmawiał sprzedaży. Będziemy mogli przenieść tu te wydziały, dla których w tej chwili wynajmujemy nieruchomości - wyjaśnia dyrektor Tarnowski.
- Dzięki temu oszczędzimy sporo pieniędzy, które co roku musimy wydawać na opłaty za wynajem powierzchni biurowych. Po przejęciu budynku do naszej dyspozycji będzie wszystkie 10 pięter - dodaje Maciej Chłodnicki.
Pieniądze na dopłatę
We wtorek Rada Miasta Rzeszowa zarezerwowała w dokumentach finansowych miasta na roszadę 2,2 mln zł. To różnica w wartości nieruchomości, jaką wyliczył biegły rzeczoznawca. - W tym roku na konto urzędu marszałkowskiego przelejemy milion złotych, w przyszłym roku pozostałą część. Umowę zamiany chcemy podpisać w kwietniu - mówi dyrektor Tarnowski.
Pieniądze na remont i adaptację wieżowca pod nowe potrzeby miasto będzie rezerwować w budżecie na bieżąco. Przejęcie biurowca nie oznacza rezygnacji z planów budowy nowego gmachu urzędu, który ma powstać w rejonie al. Piłsudskiego, po sąsiedzku z siedzibą marszałka.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?