- Marzniemy na ulicy w oczekiwaniu na swoją kolej. Tutaj jest tłum ludzi, wielu z nich to starsze, schorowane osoby. Jak można pozwolić, żeby w takich warunkach odbywały się zapisy do okulisty? To skandal! - zaalarmowała Nowiny pani Elżbieta z Sędziszowa Małopolskiego.
Czytelniczka poinformowała, że w Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej "Optomed" przyjmuje jedyny w Sędziszowie lekarz okulista, który prowadzi praktykę w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia.
- Dlatego nie mamy wyjścia, musimy czekać. Sprawdźcie sami, co tu się dzisiaj - poprosiła.
Na rejestrację wyznaczyli tylko dwa dni
Po godzinie 10, przed NZOZ przy ul. Jana Pawła II w Sędziszowie Młp., w kolejce stało kilkudziesięciu pacjentów. Co najmniej tyle samo osób kłębiło się wewnątrz budynku.
- O godz. 9 kolejka była o kilkanaście metrów dłuższa - mówi pani Elżbieta.
Czekała do punktu rejestracji już od 1,5 godz. Co właściwie spowodowało taką kumulację pacjentów?
- Po prostu poradnia wyznaczyła tylko dwa dni (27 i 28 listopada - dopisek red.), w których można zapisać się do okulisty na terminy w pierwszym półroczu 2015 roku. Na drugie półrocze z kolei będzie można rejestrować się tylko w ciągu dwóch dni w grudniu - wyjaśnia kobieta.
Dodaje, że rejestracja ruszyła o godz. 7.30, tymczasem ludzie gromadzili się przed budynkiem już o 6.
Pani Elżbieta podkreśla, że próbowała zapisać się do okulisty kilka tygodni wcześniej, ale jej odmówiono. W podobnej sytuacji znalazł się starszy mężczyzna, którego Nowiny spotkały, gdy odchodził od okienka z rejestracją.
- Już we wrześniu chciałem ustalić termin wizyty. Powiedziano mi, że nie mogę jeszcze tego zrobić. Dziś czekałem 3,5 godziny, zanim dotarłem do okienka. Nie mam siły nawet tego komentować - stwierdza.
Rzecznik: taka praktyka jest wbrew przepisom
Zadzwoniliśmy do oddziału NFZ w Rzeszowie.
- To jakaś niedopuszczalna praktyka. Jest to wbrew przepisom. Rejestracja powinna odbywać się na bieżąco, a nie tylko w ustalonym terminie. Pacjent ma prawo zapisać się na wizytę w godzinach pracy rejestracji, w dowolnie wybranym dniu - mówi Marek Jakubowicz, rzecznik prasowy NFZ .
Zaznacza, że w tej sytuacji pacjenci mogą złożyć skargę na sędziszowski NZOZ "Optomed".
- Sprawę można zgłosić do naszego działu skarg i wniosków, dzwoniąc pod numer telefonu 17 860-41-70 lub do rzecznika praw pacjenta (800 190 590 - red.) - podpowiada. - Na pewno zostaną wyciągnięte jakieś konsekwencje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Fitkau-Perepeczko nie nosi stanika. Pokazała z bliska, jak wygląda jej dekolt!
- Tak wygląda Bohun z "Ogniem i Mieczem". 60-latek nie przypomina siebie sprzed lat
- Wystrojona Cichopek dystansuje się od Kurzajewskiego na imprezie. Kryzys w niebie?
- Nieznana przeszłość Anity Werner. Zdjęcia dziennikarki w negliżu