Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dajemy się naciągać nieuczciwym sprzedawcom w internecie

Małgorzata Motor
Archiwum
Rozmowa z Katarzyną Maciaszczyk-Sobolewską z serwisu zbierającego opinie konsumentów Opineo.pl.

Nadal dajemy się naciągać nieuczciwym sprzedawcom w sieci. Dlaczego?

Wiele zależy od naszej świadomości i własnych decyzji. Można zminimalizować ryzyko, wybierając sprawdzonego sprzedawcę, korzystając z systemu bezpiecznych płatności i kupując tylko w tych e-sklepach, które cieszą się dobrą reputacją.

Jak się bronić?

Metoda jest dość prosta. Znajdźmy w Internecie rzecz, którą chcemy kupić. Wybierzmy ten produkt, porównując jego ceny i warunki zakupów w internetowych porównywarkach. W jednym miejscu porównamy nie tylko ceny i parametry techniczne interesujących nas przedmiotów, ale też poznamy ocenę, jaką dany towar uzyskał u innych kupujących w sieci .

Czy to wystarczy?

Nie. Jeśli wiemy już, co kupić i w którym sklepie internetowym, sprawdźmy, czy można mu zaufać. Poznajmy opinie innych kupujących na temat jego wiarygodności i uczciwości. Największym w Polsce serwisem gromadzącym opinie konsumentów o sklepach internetowych, produktach i firmach jest www.opineo.pl. Możemy tam zajrzeć przed zrobieniem zakupów w sieci i przeczytać opinie po transakcjach dotychczasowych klientów danego e-sklepu. Dowiemy się z nich m.in., jakie są mocne i słabe strony sklepu, jak konsumenci oceniają poziom obsługi klienta, jak sklep radzi sobie z rozwiązywaniem problemów i przede wszystkim - czy uczciwie realizuje zamówienia.

Jak jeszcze możemy prześwietlić sklep internetowy?

Warto wejść na stronę internetową sklepu i samemu ocenić jego wiarygodność: czy ma regulamin, czy podaje informacje, takie jak data założenia sklepu, nazwisko właściciela, numer KRS, czy wskazuje pełne dane kontaktowe (adres siedziby sklepu, numer telefonu, adres e-mail), czy legitymuje się jakimś certyfikatem świadczącym o jego uczciwości i rzetelności oraz czy zapewnia opcję płatności przy odbiorze, a także w jasny sposób informuje o możliwościach zwrotu towaru. Idealnie, jeśli sklep gwarantuje możliwość śledzenia przesyłki lub na bieżąco informuje klienta o statusie zamówienia.

Co zrobić, gdy mimo to trafimy na nieuczciwego sprzedawcę?

Jedną z organizacji pozarządowych w Polsce, do której możemy zwrócić się po bezpłatną pomoc, jest Federacja Konsumentów. Możemy się z jej przedstawicielami skontaktować telefonicznie (800 007 707) lub e--mailowo: [email protected]. W większych miastach i powiatach pomagają też rzecznicy konsumentów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24