Każdy może się stać właścicielem prawdziwego pociągu. Będzie mógł w nim wozić ludzi albo urządzić nietypową restaurację czy hotel. Jest w nim 144 miejsca siedzące i blisko pół tys. stojących. Pojazd pomimo swych 33 lat i przejechanych ponad 3 mln km nadal jest na chodzie. To oferta dla majętnych pasjonatów kolei. Cena wynosi 1 230 000 złotych.
To EN 57 nr 1444, wyprodukowany w 1981 r. Składa się z trzech członów. Skład można oglądać nieopodal stacji Przeworsk. Stoi obok lokomotywowni.
- Nie jest to pierwszy pociąg, który sprzedajemy. Jednak po raz pierwszy zdecydowaliśmy się skorzystać z serwisu allegro - dowiadujemy się w biurze prasowym Przewozów Regionalnych.
Pociągu nie można licytować. Cena jest jedna 1 230 000 złotych i tylko opcja "kup teraz". Wystarczy jedno kliknięcie, aby stać się właścicielem takiego nietypowego pojazdu. Później trzeba uregulować płatność. Aukcja cieszy się sporym zainteresowaniem. Na liczniku jest 135 tys. odwiedzin.
Ten skład jeszcze do niedawna kursował na regularnych liniach w woj. podkarpackim.
Co można zrobić z takim pociągiem?
- Decyzję podejmie nowy właściciel. Jeżeli ma lub zdobędzie koncesję, może oczywiście przewozić ludzi. Mieliśmy już takie przypadki, po sprzedaży innych składów W tym pociągu może również urządzić nietypową restaurację, hotel, ekspozycję, wystawę albo wykorzystać go na dowolny cel - informuje biuro prasowe.
Przewozy Regionalne od dawna wyprzedają zbędny majątek. Od drobnego sprzętu, poprzez wagony, lokomotywy, pociągi aż do nieruchomości. Na internetowy serwis aukcyjny zdecydowało się w formie eksperymentu. Po części licząc na większe zainteresowanie, ale również na dotarcie do nowych środowisk. Jeżeli aukcja spełni oczekiwania firmy, to będą kolejne.
Czy tylko szalony hobbysta może kupić ten pociąg? Okazuje się, że nie. Skład wymaga wprawdzie okresowej naprawy a jej koszty to kilka mln złotych, to jednak nawet dodając cenę zakupu to i tak trzeba wydać o wiele mniej niż na nowy pociąg. Taki kosztuje od 12 do 14 mln złotych. Wystawiony do sprzedaży skład ma 33 lata, tymczasem normą dla pociągów podmiejskich jest okres użytkowania wynoszący 40, a nawet 50 lat.
Kolej oferuje organizację i realizację transportu sprzętu w dowolne miejsce. Nie tylko po torach. Jednak za tę usługę trzeba dodatkowo zapłacić.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Hakiel złożył ukochanej arabską przysięgę miłości! Poznali się 6 miesięcy temu...
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"