- Mija dwa tygodnie od ostatniego odbioru odpadów zmieszanych. Firma będzie je zabierać dopiero za tydzień. Z powodu wysokich temperatur mam już robaki w workach. Nie bardzo rozumiem, po co ustala się regulaminy, jeżeli się do nich nikt nie stosuje - zaalarmowała nas pani Helena, nasza Czytelniczka.
Radni Tyczyna dwa lata temu uchwalili regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Tyczyn. Wynika z niego, że odpady zmieszane mają być odbierane raz na dwa tygodnie.
- W nowym harmonogramie na drugie półrocze tego roku pojawia się informacja, że odpady te mają być odbierane co trzy tygodnie w Borku Starym, Hermanowej, Matysówce, Kielnarowej i w Tyczynie. Radni przecież mieszkają w gminie, dostali harmonogram i nikt z nich nie zauważył niezgodności z regulaminem, który sami uchwalili - irytuje się kobieta.
Sprawą zainteresowaliśmy urzędników. - Rzeczywiście w tych miejscowościach podane są dość odległe terminy - przyznaje Adam Bęben z Urzędu Miejskiego w Tyczynie, analizując nowy harmonogram odbioru odpadów.
- Niewątpliwie to błąd firmy, która zajmuje się odbiorem odpadów w naszej gminie. To ona przygotowała ten harmonogram. Będziemy u niej interweniować, by stosowała się do zawartej z gminą umowy. Odpady zmieszane mają być odbierane co dwa tygodnie - podkreśla Adam Bęben.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?