Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jasło promuje się winem. Pierwsze w Polsce

Ewa Gorczyca
Tomasz Jefimow
Jasło wINNE klimaty to nowe hasło promocyjne miasta. - Jesteśmy pierwszym miastem w Polsce, które wizerunek marki opiera na enoturystyce - zaznacza Agata Koba, rzecznik jasielskiego magistratu.

- Chcemy by Jasło było kojarzone jako miasto, w którym jest klimatycznie: jest klimat wina, różnorodności i stąd ta inność w klimacie - tłumaczy burmistrz Andrzej Czernecki. - Z jednej strony winne, a więc stawiające na enoturystykę, z drugiej strony inne, w którym stawia się na kulturę, sztukę, muzykę, kuchnię regionalną. Nowe hasło i logotyp będziemy promować nie tylko za pośrednictwem realizowanych przez urząd miasta kampanii reklamowych, ale także z wykorzystaniem możliwości różnych środowisk społecznych.

Autorem nowej strategii wizerunkowej jest Polska Agencja Rozwoju Regionalnego z Lublina.

- Podstawowym założeniem tej i jest to, że Jasło jest pierwszym w Polsce miastem, które stawia w swojej promocji na motyw wina. Żaden inny samorząd w Polsce nie promuje się w ten sposób. Jasło jest absolutnym pionierem - podkreśla Piotr Stec, dyrektor PARR.

Agencja przygotowując strategię przebadała 1221 respondentów: 421 mieszkańców Miasta Jasła, 400 turystów z Podkarpacia, 100 przedsiębiorców z Jasła, 150 z innych miasta Podkarpacia, 75 z Małopolski i 75 ze Śląska. Wykorzystano metodę wspomaganego komputerowo wywiadu telefonicznego.

- Z badań wynikło, że Jasło nie posiada spójnego wizerunku, a w zależności od badanej grupy budzi odmienne emocje - mówi Agata Koba. - Na polu przedsiębiorczości i inwestycji Jasło nie budzi żadnych trwałych skojarzeń, pod względem mieszkania życia i funkcjonowania w mieście analiza wykazała, że Jasło jest postrzegane jako miasto rodzinne, spokojne i otwarte na ludzi.

Dość jednoznaczna okazały się opinie dotyczące turystyki. Badani zgodnie wskazali, że najbardziej perspektywicznym dla Jasła obszarem turystyki jest winiarstwo. Opinie takie wyraziła ponad połowa przedsiębiorców, blisko 70 proc. Mieszkańców i prawie 66 proc. turystów.

Nowe hasło promocyjne i logotyp, będą tworzyć spójny wizerunek miasta, które ma własny, unikalny i autentyczny klimat.

- Podstawę stanowi winiarstwo, ale niezwykle istotne są obszary budujące "inny" klimat: kultura, muzyka, kuchnia regionalna, rekreacja, rozrywka, sport, wypoczynek oraz przedsiębiorczość - dodaje Koba.

Hasło Winne miasto - jak twierdzą autorzy marki - może być odczytane na wiele sposobów, co zwiększa szanse na jego zapamiętanie. Odnosi się zarówno do wina, jak i do klimatu (w rozumieniu produktu, pogody i nastroju) oraz innego (niepowtarzalnego) charakteru miasta i produktów z niego pochodzących. Znak jest czytelny i prosty do wdrażania.

W Polsce nie tylko Jasło organizuje wydarzenia, w których główną lub znaczącą rolę odgrywa wino. Takich miast jest kilkanaście. Autorzy strategii twierdzą jednak, że żadne nie kreuje swojego wizerunku w oparciu o winiarstwo i enoturystykę. Jasło będzie pierwsze.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24