Billboard stojący przy ul. Podwisłocze
Billboardy promujące Podkarpacie zawisły m.in. w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i na Śląsku. W sumie jest ich ok. 270.
Sportowa sylwetka, filmowy uśmiech, nienaganna fryzura i idealnie skrojona, rozpięta marynarka - tak prezentuje się model, który promuje nasze województwo na billboardach w całym kraju. Nie byłoby w tym nic zaskakującego, gdyby nie fakt, że odbiorcom w kraju twarz kojarzy się zupełnie z czymś innym niż bieszczadzkie widoki.
Jak poinformował nas internauta z Poznania, który billboard wypatrzył na tamtejszym rondzie Rataje, wcześniej mężczyzna reklamował... serwis randkowy! W reklamie wcielił się w "wesołego romantyka" Mariana, z zawodu adwokata, który marzy o założeniu własnej rodziny.
Urząd Marszałkowski, który zlecił przygotowanie billboardów o sprawie dowiedział się od nas.
- Myślę, że większości osób oglądających bilboardy ta postać nie będzie się kojarzyć erotycznie. Choć to jest oczywiście sprawa indywidualnych upodobań albo fobii - dodaje.
Agencja zrekompensuje się za wpadkę.
Za opracowanie koncepcji billboardu odpowiedzialna jest firma Stroer, która wygrała przetarg na realizację dwuetapowej kampanii promocyjnej województwa. Całość kosztowała ok. 713 tys. zł, z czego ok. 500 tys. zł. pochodzi ze środków unijnych. Firma wcześniej współpracowała z Urzędem Marszałkowskim. Jak to się stało, że tym razem nie zauważyła ewidentnej wpadki?
- Problem wynika stąd, że agencje, które kupują takie zdjęcia i umieszczają na bilbordach swoich klientów, korzystają z tych samych baz fotografii. Nie sposób przeglądnąć blisko 18 milionów zdjęć, które znajdują się tylko w jednej takiej bazie i sprawdzić, w jakiej roli główna postać występowała wcześniej - tłumaczy Dariusz Tworzydło, ekspert ds. PR i promocji z Uniwersytetu Wrocławskiego.
- Oczywiście, można wynająć artystę lub modela, który będzie "występował' tylko dla nas, ale to kosztuje. A przecież od urzędników wymagamy dbałości o pieniądze podatników - uzupełnia.
Jak tłumaczy Wiesław Bek urząd zastanawiał się nad takim rozwiązaniem, ale przez krótki termin realizacji zadania zdecydował się na wizerunek osoby z "banku zdjęć.
- Poza tym nawet wykorzystanie zdjęć osób pochodzących z regionu nie daje pewności, że ich wizerunek nie był wcześniej wykorzystywany np. na jakichś portalach społecznościowych w niekorzystnych kontekstach - mówi.
I dodaje, że urząd rozmawiał już z firmą Stroer na temat rekompensaty za "błąd w sztuce". Najprawdopodobniej Podkarpacie za darmo zareklamuje się na infoscreenach w Warszawie.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Dawno niewidziana Szostak na imprezie. Bardzo się zmieniła [ZDJĘCIA]
- Roksana Węgiel i Kevin Mglej wezmą nowy ślub! Sensacyjne szczegóły tylko u nas
- Rozanielona Kinga Duda wije sobie nowe gniazdko w Warszawie! ZDJĘCIA TYLKO U NAS
- Grób Wojciecha Siemiona wyróżnia się na cmentarzu. Uwielbiany aktor zginął tragicznie