- Takich pojazdów potrzebujemy do obsługi kilku linii, z których korzysta mało pasażerów. W tej chwili obsługują je zwykłe, duże autobusy. To nieekonomiczne rozwiązanie - tłumaczy Sławomir Krygowski, prezes MPK Rzeszów.
Najbliżej rzeszowskiej firmy przewozowej jest produkowany przez sanockiego Autosana "Sancity 9". Taki autobus w niedzielę zakończył w Rzeszowie drugi etap testów. Kiedy jeździł po mieście po raz pierwszy, nie popisał się wynikami spalania paliwa. Dlatego producent poczynił pewne regulacje, które miały je poprawić.
- Analizy spalania paliwa jeszcze nie mam. Ale nie ukrywam, że krótkie autobusy kupimy tylko wówczas, gdy będą spalać o ok. 30 proc. mniej paliwa niż długie, dwunastometrowe. Tylko wówczas taki zakup będzie miał sens - mówi S. Krygowski.
Cena 9-metrowego autobusu "Sancity 9" to ok. 450 tys. zł. Dla porównania zwykły, 12-metrowy autobus miejski kosztuje ok.700-750 tys. zł. Krótki autosan zabiera na pokład 60 osób. 12-metrowe Jelcze, oraz Solarisy używane przez MPK mogą przewieźć 100 osób. Przetarg na kupno pojazdów MPK ogłosi nie wcześniej niż późną jesienią.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Rodzina z "Nasz nowy dom" przeżyła lata gehenny. Wiemy, kto wyciągnął do nich dłoń
- Córka Ilony Ostrowskiej wdała się w mamę. Pójdzie w jej ślady i podbije Polskę? FOTO
- Maria z "Sanatorium" żyje jak królowa! Dziedziczkę fortuny zna cały Konstancin [FOTO]
- Hit! Pokazali taniec Radwańskiej i jej koleżanek. Tak balowała na weselu znajomych