Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szukasz pracy? Zaglądaj do internetu

Norbert Ziętal
Coraz częściej firmy szukają pracowników poprzez internet.
Coraz częściej firmy szukają pracowników poprzez internet. Norbert Ziętal
Już ponad połowa polskich pracodawców swoje oferty pracy publikuje w internecie - wynika z raportu infoPraca, jednej z największych w Polsce internetowych giełd pracy.

Z czego wynika zainteresowanie wirtualną "siecią werbunkową"? Przekonuje do tego brak biurokracji, wysoka skuteczność a przede wszystkim to, że takie biuro jest dostępne siedem dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę.

- Zauważyliśmy, że często właściciele małych i średnich firm prowadzą rekrutację po tradycyjnych godzinach pracy, wieczorem, z domu. Wykorzystują zalety internetowych giełd pracy, które działają dwadzieścia cztery godziny na dobę. Coraz chętniej korzystają też z uruchomionego przez nas kanału online, który umożliwia jednoczesne opublikowanie oferty i dokonanie opłat za pomocą kart lub przelewów bankowych, bez ruszania się sprzed komputera - mówi Beata Szilf - Nitka, dyr. internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.

Przez internet szybciej i skuteczniej

Wirtualne rekrutacje są wygodniejsze dla działów personalnych firm.

Firma konsultingowa PricewatershouseCoopers zbadała 37 firm. Wyszło, że w Polsce na jednego pracownika działu personalnego przypadają średnio 73 etaty. Znacznie poniżej średniej europejskiej i amerykańskiej.

Z internetu korzystają nie tylko duże firmy, lecz również średnie i małe. Te ostatnie stanowią większość w Polsce.

- Okres rekrutacji nowej osoby, od podjęcia decyzji, przez opublikowanie ogłoszenia, aż po analizę napływających kandydatur trwa w naszej firmie około jednego miesiąca. 90 proc. podjętych decyzji o zatrudnieniu przez internet jest trafnych - twierdzi Robert Długoszewski, dyr. łódzkiej firmy ATL Systemy Informatyczne.

Z badań wynika, że czas rekrutacji pracownika w dużych firmach, poprzez internet trwa 62 dni.

Przez wirtualną sieć najczęściej poszukiwani są pracownicy firm produkcyjnych, z sektora szeroko rozumianych usług, w tym bankowych i ubezpieczeniowych.

Pracodawcy coraz większą uwagę poświęcają też serwisom społecznościowym, szczególnie tym, które gromadzą profesjonalistów. M.in. GoldenLine, LinkedIn.

Ponadto wytypowanych kandydatów coraz więcej firm sprawdza w popularnych portalach społecznościowych, typu nasza-klasa, facebook. Szczególnie zwracają uwagę na zamieszczanie nieobyczajnych zdjęć czy filmików. Kandydat chwalący się nadużywaniem alkoholu, zażywaniem narkotyków traci sporo szans. Z badań wynika, że w USA 35 proc. zatrudniających odrzuca ofertę kandydata, na podstawie informacji z portali społecznościowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24