Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2009. Pytania i odpowiedzi z testu językowego - język niemiecki

mbartoszewicz
FOT. WOJCIECH ZATWARNICKI
Podajemy prawidłowe odpowiedzi z gimnazjalnego testu z języka niemieckiego.

Zadanie 1. (3 pkt)
Zapoznaj się z ilustracjami. Po dwukrotnym wysłuchaniu trzech dialogów (1.1. - 1.3.) dopasuj do nich odpowiednie miejsca (A - D). Uwaga! Jedno miejsce podane zostało dodatkowo i nie pasuje do żadnego dialogu. Wpisz rozwiązania do tabeli. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

1.1 D
1.2 C
1.3 A

Zadanie 2. (4 pkt)
Zapoznaj się z treścią zadania (2.1. - 2.4.). Po dwukrotnym wysłuchaniu dialogu, zaznacz w tabeli, które zdania są zgodne z jego treścią (richtig - R), a które nie (falsch - F). Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

2.1. Andreas hat eine Sechs in Mathematik bekommen. R
2.2. Andreas war am Samstag im Theater. F
2.3. Am Sonntagnachmittag hat Andreas Fußball gespielt. R
2.4. Am Sonntag hat Andreas allein zu Abend gegessen. F

Zadanie 3. (3 pkt)
Zapoznaj się z treścią zadania (3.1. - 3.3.). Po dwukrotnym wysłuchaniu dialogu wybierz właściwe, zgodne z jego treścią, dokończenia zdań. Zakreśl literę A, B lub C. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

3.1. Jens wohnt jetzt
B. im Zentrum.

3.2. Zur Schule fährt Jens
A. mit dem Bus.

3.3. In seiner Wohnung gibt es
A. fünf Zimmer.

Zadanie 4. (4 pkt)
Zapoznaj się z treścią zadania. Usłyszysz dwukrotnie cztery pytania (4.1. - 4.4.).
Do każdego z nich dobierz właściwą odpowiedź (A - E). Uwaga! Jedna odpowiedź podana została dodatkowo i nie pasuje do żadnego pytania. Wpisz rozwiązania do tabeli. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

4.1 C
4.2 B
4.3 A
4.4 E

Zadanie 5. (4 pkt)
Przyporządkuj do każdego pytania (5.1. - 5.4.) jedną z podanych odpowiedzi (A - E). Uwaga! Jedna odpowiedź podana została dodatkowo i nie pasuje do żadnego pytania. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

5.1. D
5.2. E
5.3. A
5.4. B

Zadanie 6. (4 pkt)
Zapoznaj się z podanymi sytuacjami (6.1. - 6.4.), a następnie do każdej z nich dobierz odpowiednią reakcję. Zaznacz jedną z trzech możliwości, zakreślając literę A, B lub C. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

6.1. Życz koledze powodzenia.
A. Viel Erfolg!

6.2. Dowiedz się, na którym przystanku musisz wysiąść.
C. An welcher Haltestelle muss ich aussteigen?

6.3. Kup bilet do muzeum.
B. Ich hätte gern eine Eintrittskarte.

6.4. Dowiedz się, czym kolega jeździ do szkoły.
A. Womit fährst du zur Schule?

Zadanie 7. (4 pkt)
Zapoznaj się z treścią zadania, a następnie uzupełnij luki (7.1. - 7.4.) właściwymi wyrazami. Zakreśl literę A, B lub C.
Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

7.1. A. Einladung

7.2.C. kommen

7.3. B. guter

7.4. B. tanzen

Zadanie 8. (4 pkt)
Przeczytaj opis ilustracji. Uzupełnij każdą lukę (8.1. - 8.4.) jedną z podanych poniżej form tak, aby otrzymać poprawny i logiczny tekst, zgodny z ilustracją. Zakreśl literę A, B lub C. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt.

8.1. A. am
8.2. C. Strand
8.3. A. Wetter
8.4. B. Ihre

Zadanie 9. (3 pkt)
Przeczytaj poniższy tekst, z którego usunięto trzy zdania. Uzupełnij luki (9.1. - 9.3.) zdaniami (A - D) tak, aby powstał spójny i logiczny tekst. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

Tokio Hotel: Deutsch-Boom in Frankreich
Was ist denn da los? Immer mehr französische Schüler wollen Deutsch lernen. Viele von
ihnen sind französische Fans von Tokio Hotel und wollen die Texte der deutschen Songs verstehen. (9.1.) __A____ Ein Konzert macht doch erst richtig Spaß, wenn man auch mitsingen kann. Französische Deutschlehrer freuen sich über die Tokio-Hotel-Hysterie!
(9.2.) ____B____ .

Alle Tokio-Hotel-Konzerte in Frankreich sind ausverkauft. (9.3.) __D______ Zu Beginn des Schuljahres konnte man in Frankreich auch Schulhefte, Ordner und Taschen von der Band kaufen.

A. Dafür melden sich die Teenager sogar bei Deutschkursen an.
B. Endlich haben ihre Schüler Lust, Deutsch zu lernen.
C. Französische Schüler müssen Englisch lernen.
D. Die Plattenfirma verkauft nicht nur CDs.
Zadanie 10. (5 pkt)
Przeczytaj tekst oraz zamieszczone w tabeli zdania (10.1. - 10.5.). Zdecyduj, które z nich są zgodne z treścią tekstu (richtig - R), a które nie (falsch - F). Zaznacz znakiem X odpowiednie miejsca w tabeli. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz l punkt.

HOTEL EUROPA IN MÜNCHEN
Das Hotel bietet 170 helle und geräumige Zimmer und Suiten, die meisten sind sehr ruhig mit Blick auf zwei Gärten.
Die Lage:
Das Hotel liegt im wunderschönen Stadtteil Schwabing. Die Altstadt erreicht man in nur wenigen Minuten bequem mit der S-Bahn. Die Haltestelle ist 100 Meter vom Hotel entfernt.
Essen und Trinken: Lassen Sie sich in unserem Restaurant Bella kulinarisch mit deutschen und internationalen Speisen verwöhnen.
Wegbeschreibung:
Vom Bahnhof:
Nehmen Sie die S-Bahnlinie 20 oder 21 Richtung Moosach und fahren Sie bis zur Sandstraße.
Vom Flughafen:
Nehmen Sie die Buslinie 8 Richtung Mozartstraße und fahren Sie bis zur Sandstraße.

Das Internet ist im gesamten Hotel nutzbar und kostet 8 Euro pro Stunde.

10.1. Im Hotel gibt es über 150 Zimmer. R
10.2. Das Hotel liegt in der Altstadt. F
10.3. Im Restaurant kann man deutsche Speisen essen. R
10.4. Zum Hotel kann man mit dem Bus fahren. F
10.5. Die Hotelgäste können das Internet kostenlos nutzen. F

Zadanie 11. (3 pkt)
Przeczytaj tekst oraz zapoznaj się z treścią zadania (11.1. - 11.3.). Wybierz właściwe, zgodne z treścią tekstu odpowiedzi na pytania, zakreślając literę A, B lub C. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

Wie viel Taschengeld sollten Eltern geben?
Taschengeld für Jugendliche und Kinder ist in vielen Familien ein oft diskutiertes Thema.
Wir haben 100 Jugendliche gefragt, was sie mit ihrem Taschengeld machen. Die Hälfte
der befragten Jugendlichen spart ihr Taschengeld für ein Handy, ein Mofa, einen MP3-Player oder einen Computer.
40 Prozent der Jugendlichen geben ihr gesamtes Taschengeld im Monat aus. Die Mädchen kaufen sich Kleidung, Schminke, Süßigkeiten und bezahlen Kinokarten. Die Jungen geben ihr Taschengeld für PC-Spiele und Handyrechnungen aus. 6 Prozent der Teenager bekommen kein Taschengeld.
Die meisten Kinder bekommen ihr erstes Taschengeld, wenn sie anfangen in die Schule zu gehen. Davon kaufen sie sich meistens Süßigkeiten.

11.1. Wie viel Prozent der befragten Jugendlichen sparen ihr Taschengeld?
B. 50%

11.2. Wofür geben die Mädchen ihr Taschengeld aus?
C. Für Kleidung und Kino.

11.3. Wann bekommen die meisten Kinder ihr erstes Taschengeld?
A. Wenn sie zum ersten Mal in die Schule gehen.

Przeczytaj zdania (a - d), a następnie ułóż je w takiej kolejności, aby powstał logiczny i spójny tekst. Wybierz właściwe rozwiązanie (A - C). Za poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.

B. c, a, d, b

Zadanie 13. (4 pkt)
Dobierz do każdej wypowiedzi (13.1. - 13.4.) odpowiednią ilustrację (A - E). Uwaga! Jedna ilustracja podana została dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi. Wpisz rozwiązania do tabeli. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.


13.1. C
13.2. D
13.3. A
13.4. E

Zadanie 14. (4pkt)
Dopasuj do każdej tabliczki informacyjnej (14.1. - 14.4.) miejsce, w którym można ją zobaczyć (A - E). Uwaga! Jedno miejsce podane zostało dodatkowo i nie pasuje do żadnej tabliczki. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt.


14.1. A
14.2. D
14.3. E
14.4. C
Źródło: www.echodnia.eu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24