Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Krośnieński MOPR w nowym lokalu

Ewa Gorczyca
- W nowym budynku mamy warunki, by lepiej zająć się naszymi podopiecznymi - mówi Jolanta Matys, dyrektor MOPR.
- W nowym budynku mamy warunki, by lepiej zająć się naszymi podopiecznymi - mówi Jolanta Matys, dyrektor MOPR. Fot. Tomasz Jefimow
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie zmienił lokalizację - z ciasnych pomieszczeń przy ul. Czajkowskiego został przeniesiony na ul. Piastowską.

Nowa siedziba jest większa - ale położona dalej od centrum. Dojazd miejską komunikacją nie jest zbyt dogodny, ale za to przy budynku jest parking.

Koniec z ciasnotą

Budynek ma dwie kondygnacje i 30 wyremontowanych pomieszczeń biurowych. Na parterze urządzono punkt informacyjny. Zainstalowano podjazd i windę dla niepełnosprawnych. Jest nawet duża sala narad i szkoleń, pomieszczenia na magazyn i archiwum.

- Mamy warunki do rozmów z podopiecznymi, miejsce na przechowanie darów - wylicza Jolanta Matys, dyrektor MOPR. - W starym budynku mieściliśmy się na piętrze, barierą dla niepełnosprawnych były schody, a windy nie dało się tam zainstalować. Ten problem teraz został rozwiązany.

Nowe przeznaczenie budynku na osiedlu wieżowców przy ul. Piastowskiej nie od razu spotkało się z aprobatą. Do ub. roku była to filia SP nr 15. Rodzice początkowo nie chcieli się pogodzić z decyzją radnych o likwidacji szkoły, ale przeważył fakt, że filia miała za mało uczniów

Remont trwał rok

Od września 2007 do maja 2008 trwały prace remontowe i adaptacyjne. Wydzielono pomieszczenia biurowe z wcześniej istniejących klas szkolnych, zagospodarowano pomieszczenia magazynowe, a dużą przestrzeń korytarza na pierwszym piętrze zamieniono na salę narad, wykorzystywaną między innymi do prowadzenia szkoleń finansowanych z funduszy unijnych ( bezrobotni zdobywają tu nowe kwalifikacje).
Warunki do intymnej rozmowy

- Na parterze utworzyliśmy punkt informacyjny gdzie pełnione są dyżury przez pracowników socjalnych. Wydzielone zostały także odrębne pomieszczenia dla Ośrodka Interwencji Kryzysowej, dzięki temu osoby potrzebujące mają zapewnioną większą dyskrecję - dodaje szefowa MOPR.

Adaptacja kosztowała 500 tys. zł. Pieniądze na ten cel pochodziły z budżetu miasta.
Pomieszczenia zajmowane do tej pory przez MOPR przy ul. Czajkowskiego są w tej chwili remontowane. Od nowego roku zostaną przeznaczone do wynajmu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24