- Takich pojazdów potrzebujemy do obsługi kilku linii, z których korzysta mało pasażerów. W tej chwili obsługują je zwykłe, duże autobusy. To nieekonomiczne rozwiązanie - tłumaczy Sławomir Krygowski, prezes MPK Rzeszów.
Najbliżej rzeszowskiej firmy przewozowej jest produkowany przez sanockiego Autosana "Sancity 9". Taki autobus w niedzielę zakończył w Rzeszowie drugi etap testów. Kiedy jeździł po mieście po raz pierwszy, nie popisał się wynikami spalania paliwa. Dlatego producent poczynił pewne regulacje, które miały je poprawić.
- Analizy spalania paliwa jeszcze nie mam. Ale nie ukrywam, że krótkie autobusy kupimy tylko wówczas, gdy będą spalać o ok. 30 proc. mniej paliwa niż długie, dwunastometrowe. Tylko wówczas taki zakup będzie miał sens - mówi S. Krygowski.
Cena 9-metrowego autobusu "Sancity 9" to ok. 450 tys. zł. Dla porównania zwykły, 12-metrowy autobus miejski kosztuje ok.700-750 tys. zł. Krótki autosan zabiera na pokład 60 osób. 12-metrowe Jelcze, oraz Solarisy używane przez MPK mogą przewieźć 100 osób. Przetarg na kupno pojazdów MPK ogłosi nie wcześniej niż późną jesienią.
Znamy sondażowe wyniki wyborów do PE. Wygrywa Koalicja Obywatelska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Tak zachowywał się Chajzer w samo południe. Spacer z kieliszkiem to dopiero początek
- W 1929 roku jako pierwsza w historii wygrała konkurs Miss Polonia. Zjawiskowa uroda!
- Z nimi spotykała się Małgorzata Kożuchowska. Na liście nie zabrakło znanych aktorów
- Tak Kipiel-Sztuka mówiła o "szykowaniu się do trumny". Nie chciała żadnych podsumowań